Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorŠíp, Martin
dc.contributor.authorFremrová, Michaela
dc.date.accepted2013-05-28
dc.date.accessioned2014-02-06T12:47:37Z
dc.date.available2012-05-30cs
dc.date.available2014-02-06T12:47:37Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-29
dc.identifier50509
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/9051
dc.description.abstractTato práce se zabývá německou paremiologií, tedy německými příslovími. Skládá se celkem ze dvou hlavních částí, přičemž první část je teoretická a druhá praktická. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, historii přísloví a vzájemné souvislosti paremiologie s frazeologií. V této části jsou také zpracována motivace ve výuce cizího jazyka a obecná kritéria stupňů ekvivalence přísloví. V praktické části je popsán vlastní výzkum přísloví. Jedná se o výuku německých přísloví na druhém stupni vybrané základní školy a také o srovnání německých a českých přísloví. Důležitou součástí této práce je také vyhodnocení praktické části a shrnutí celé práce, které je popsáno v závěru. Cílem této práce je ověřit znalost německých přísloví ve výuce němčiny jako cizího jazyka a stanovit podobnosti a odlišnosti německých a českých přísloví na základě zvolených kritérií.cs
dc.format50 s. (81 638 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdidaktikacs
dc.subjectekvivalencecs
dc.subjectfrazeologiecs
dc.subjectfrazémcs
dc.subjectfrazeologismycs
dc.subjectidiomcs
dc.subjectidiomatikacs
dc.subjectlexikologiecs
dc.subjectněmčinacs
dc.subjectparemiologiecs
dc.subjectpříslovícs
dc.titleNěmecká paremiologie jako výzva didaktickács
dc.title.alternativeGerman paremiology as a didactic challengeen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra německého jazykacs
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis work deals with the German paremiology, i.e. German proverbs. It consists of two main parts, the first part is theoretical and the other practical. The theoretical part is devoted to the explanation of basic concepts, history of proverbs and mutual association between paremiology and phraseology. This section also processed motivation in foreign language pedagogy and general criteria of equivalence degrees of proverbs. The practical part describes the actual research of proverbs. It focuses on German proverbs teaching on the second grade of selected primary school, and the comparison of German and Czech proverbs. An important part of this work is the evaluation of the practical part and the summary of the whole work, as described in the conclusion. The aim of this work is to verify the knowledge of German proverbs in teaching German as a foreign language and to determine similarities and differences between German and Czech proverbs, based on the selected criterions.en
dc.subject.translateddidacticsen
dc.subject.translatedequivalenceen
dc.subject.translatedphraseologyen
dc.subject.translatedphraseologismsen
dc.subject.translatedphraseological uniten
dc.subject.translatedidiomen
dc.subject.translatedidiomaticsen
dc.subject.translatedlexicologyen
dc.subject.translatedgermanen
dc.subject.translatedparemiologyen
dc.subject.translatedproverbsen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Fremrova-Michaela-Nemecka-paremiologie-jako-vyzva-didakticka-BP.pdfPlný text práce927,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
fremrova_vp.pdfPosudek vedoucího práce501,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
fremrova_op.pdfPosudek oponenta práce376,4 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
fremrova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce91,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/9051

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.