Název: A flexible approach to non-homogeneous texture generation
Autoři: Taponecco, Francesco
Rieger, Thomas
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Posters: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, p. 65-66.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Poster/!WSCG2005_Poster_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/914
ISBN: 80-903100-8-7
Klíčová slova: syntéza textur;nehomogenní textury;generování obrazu
Klíčová slova v dalším jazyce: texture synthesis;non-homogeneous textures;image generation
Abstrakt: Due to the numerous applications, textures reserve significant interest in many scientific fields. Several recent works concentrate in the analysis and synthesis of textures, and they still are a very active and actual area of research in Computer Graphics. In this work, we propose a pixel-based technique, which allows the production of smooth textures and a precise patterns’ visualization. Textures’ patterns may move or vary along given directions or may progressively change their appearance. We implemented our algorithm incorporating much functionality in a general framework; this framework offers the possibility to generate non-homogeneous textures in a flexible and interactive way. Integrating artistic effects and performing a frames’ animation is also possible, allowing the production of a variety of effects in an easy and general way.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Taponecco.pdfPlný text2,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/914

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.