Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kaufnerová, Veronika | |
dc.contributor.author | Vágnerová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2016-12-15T08:31:34Z | |
dc.date.available | 2016-12-15T08:31:34Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2013, č. 1-2, s. 9-18. | cs |
dc.identifier.issn | 1804-8366 | |
dc.identifier.uri | http://arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/22076 | |
dc.description.abstract | Předložená studie je zaměřena na analýzu kurikulárních dokumentů (rámcové vzdělávací programy) a učebnic přírodopisu a biologie pro základní a střední školy z hlediska didaktického zpracování problematiky sinic a řas. Z uvedené analýzy vyplynulo, že stávající učebnice obsahují neaktuální, neúplné či zavádějící informace, a proto článek poskytuje souhrnný a systematický pohled na aktuální postavení sinic a řas a doporučuje skupiny a jejich zástupce vhodné pro výuku ve školách. Analyzováno bylo 10 učebnic (7 pro základní školu, 3 pro střední školu) a rámcové vzdělávací programy pro základní školu, gymnázia a sportovní gymnázia. Klíčová slova: sinice, řasy, nižší rostliny, RVP, učebnice, přírodopis, biologie. | cs |
dc.format | 10 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.relation.ispartofseries | Arnica | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická | cs |
dc.subject | sinice | cs |
dc.subject | řasy | cs |
dc.subject | učebnice | cs |
dc.subject | cyanobacteria | en |
dc.subject | algae | en |
dc.subject | textbook | en |
dc.title | Sinice a řasy v učebnicích pro základní a střední školy | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The aim of this study was to analyse curricular documents and biology textbooks for primary and secondary schools in relation to Cyanobacteria and Algae. According to analyses methodological guidelines for teachers were prepared with actual taxonomical system and position of Algae in this system. A list of algal and cyanobacterial genera suitable for education at schools was proposed. More information about Algae that are not common in textbooks but could be used in the biology lessons were summarised in this article. In total, 10 textbooks (7 for primary schools and 3 for secondary school) were analysed. | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1-2 (2013) Články / Articles (KMT) Číslo 1-2 (2013) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Kaufnerova.pdf | Plný text | 1,08 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/22076
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.