Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKaufnerová, Veronika
dc.contributor.authorVágnerová, Petra
dc.date.accessioned2016-12-15T08:31:34Z
dc.date.available2016-12-15T08:31:34Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2013, č. 1-2, s. 9-18.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttp://arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/22076
dc.description.abstractPředložená studie je zaměřena na analýzu kurikulárních dokumentů (rámcové vzdělávací programy) a učebnic přírodopisu a biologie pro základní a střední školy z hlediska didaktického zpracování problematiky sinic a řas. Z uvedené analýzy vyplynulo, že stávající učebnice obsahují neaktuální, neúplné či zavádějící informace, a proto článek poskytuje souhrnný a systematický pohled na aktuální postavení sinic a řas a doporučuje skupiny a jejich zástupce vhodné pro výuku ve školách. Analyzováno bylo 10 učebnic (7 pro základní školu, 3 pro střední školu) a rámcové vzdělávací programy pro základní školu, gymnázia a sportovní gymnázia. Klíčová slova: sinice, řasy, nižší rostliny, RVP, učebnice, přírodopis, biologie.cs
dc.format10 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.relation.ispartofseriesArnicacs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectsinicecs
dc.subjectřasycs
dc.subjectučebnicecs
dc.subjectcyanobacteriaen
dc.subjectalgaeen
dc.subjecttextbooken
dc.titleSinice a řasy v učebnicích pro základní a střední školycs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this study was to analyse curricular documents and biology textbooks for primary and secondary schools in relation to Cyanobacteria and Algae. According to analyses methodological guidelines for teachers were prepared with actual taxonomical system and position of Algae in this system. A list of algal and cyanobacterial genera suitable for education at schools was proposed. More information about Algae that are not common in textbooks but could be used in the biology lessons were summarised in this article. In total, 10 textbooks (7 for primary schools and 3 for secondary school) were analysed.en
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1-2 (2013)
Články / Articles (KMT)
Číslo 1-2 (2013)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kaufnerova.pdfPlný text1,08 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/22076

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.