Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorČechová, Marie
dc.date.accessioned2019-08-05T10:00:16Z-
dc.date.available2019-08-05T10:00:16Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationČECHOVÁ, M. Vybrané psychodidaktické aspekty zkoušení a hodnocení v českém jazyce. Český jazyk a literatura, 2017, roč. 67, č. 5, s. 233-238. ISSN 0009-0786.en
dc.identifier.issn0009-0786
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/34896
dc.description.abstractZkoušení a známkování v předmětu český jazyk vyvolává často rozhorlené reakce žáků i rodičů, i proto je mu třeba věnovat pozornost. Autorka prezentuje učitelskou zkušenost z 60. let 20. století a výzkumnou ze 70. let, ukazuje jejich aktuálnost. Vrací se k potřebě sjednocování kritérií a dokládá na faktech neobjektivnost hodnocení žáků v porovnání s výsledky testů. Pozornost je věnována především zkoušení ústnímu, jeho výhodám i nevýhodám, autorka se soustřeďuje zvláště na jeho výchovnou stránku.cs
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherSPNcs
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© SPNen
dc.subjectčeský jazykcs
dc.subjectzkoušenícs
dc.subjecthodnocenícs
dc.subjecttestovánícs
dc.subjecthodnoticí kritériacs
dc.titleVybrané psychodidaktické aspekty zkoušení a hodnocení v českém jazycecs
dc.title.alternativeSelected psychological and methodological aspects of examing and grading in teaching Czechen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedExaminig and grading in teaching Czech is often subjected to excited and emotional response of students and parents. Therefore it needs to be observed and reflected. The author reviews her teaching experience from the sixties of the 20th century and her research from the seventies to show what is topical from these even today. She comes to the conclusion that criteria for assessment need to be unified and provides factual evidence that students are not assessed objectively as she confronts school assessment with her tests results. Special attention is paid to oral examinations, their advantages and disadvantages. The author focuses mainly on educational side of oral examinations.en
dc.subject.translatedCzech languageen
dc.subject.translatedexamingen
dc.subject.translatedevaluationen
dc.subject.translatedtestingen
dc.subject.translatedevaluating criterionsen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43926192
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KČJ)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Čechová.pdf1,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34896

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD