Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Čechová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2019-08-05T10:00:16Z | - |
dc.date.available | 2019-08-05T10:00:16Z | - |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | ČECHOVÁ, M. Vybrané psychodidaktické aspekty zkoušení a hodnocení v českém jazyce. Český jazyk a literatura, 2017, roč. 67, č. 5, s. 233-238. ISSN 0009-0786. | en |
dc.identifier.issn | 0009-0786 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/34896 | |
dc.description.abstract | Zkoušení a známkování v předmětu český jazyk vyvolává často rozhorlené reakce žáků i rodičů, i proto je mu třeba věnovat pozornost. Autorka prezentuje učitelskou zkušenost z 60. let 20. století a výzkumnou ze 70. let, ukazuje jejich aktuálnost. Vrací se k potřebě sjednocování kritérií a dokládá na faktech neobjektivnost hodnocení žáků v porovnání s výsledky testů. Pozornost je věnována především zkoušení ústnímu, jeho výhodám i nevýhodám, autorka se soustřeďuje zvláště na jeho výchovnou stránku. | cs |
dc.format | 6 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | SPN | cs |
dc.rights | Plný text není přístupný. | cs |
dc.rights | © SPN | en |
dc.subject | český jazyk | cs |
dc.subject | zkoušení | cs |
dc.subject | hodnocení | cs |
dc.subject | testování | cs |
dc.subject | hodnoticí kritéria | cs |
dc.title | Vybrané psychodidaktické aspekty zkoušení a hodnocení v českém jazyce | cs |
dc.title.alternative | Selected psychological and methodological aspects of examing and grading in teaching Czech | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | closedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | Examinig and grading in teaching Czech is often subjected to excited and emotional response of students and parents. Therefore it needs to be observed and reflected. The author reviews her teaching experience from the sixties of the 20th century and her research from the seventies to show what is topical from these even today. She comes to the conclusion that criteria for assessment need to be unified and provides factual evidence that students are not assessed objectively as she confronts school assessment with her tests results. Special attention is paid to oral examinations, their advantages and disadvantages. The author focuses mainly on educational side of oral examinations. | en |
dc.subject.translated | Czech language | en |
dc.subject.translated | examing | en |
dc.subject.translated | evaluation | en |
dc.subject.translated | testing | en |
dc.subject.translated | evaluating criterions | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43926192 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KČJ) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Čechová.pdf | 1,51 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/34896
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.