Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPěchoučková, Šárka
dc.date.accessioned2020-02-10T11:00:20Z-
dc.date.available2020-02-10T11:00:20Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPĚCHOUČKOVÁ, Š. Matematika v primární škole. In Premeny školy a učitel´ské vzdelávanie v historickom kontexte a nové perpektívy. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2019. s. 325-330. ISBN 978-80-555-2267-8.en
dc.identifier.isbn978-80-555-2267-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/36443
dc.description.abstractMatematika má důležité postavení ve vzdělání člověka. Žák primární školy od 1. ročníku pracuje s přirozenými čísly. Je tedy třeba, aby měl vytvořenou jejich správnou představu. Přirozená čísla může žák chápat jako proces, koncept nebo procept. Učebnice, které začaly vznikat v polovině 19. století, kladly při zavádění přirozených čísel především důraz na procesuální chápání. V prvním a druhém ročníku současné základní školy proběhl se stejným vzorkem žáků experiment, jehož cílem bylo zjistit, zda žáci při enaktivní reprezentaci některých přirozených čísel prostřednitvím Cuisenairových hranolků chápou tato čísla jako proces nebo procept.cs
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherPrešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakultacs
dc.relation.ispartofseriesPremeny školy a učitel´ské vzdelávanie v historickom kontexte a nové perpektívycs
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© Prešovská univerzita v Prešově, Pedagogická fakultacs
dc.subjectpřirozená číslacs
dc.subjectprocescs
dc.subjectkonceptcs
dc.subjectproceptcs
dc.titleMatematika v primární školecs
dc.title.alternativeMathematics in primary schoolen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedMathematics plays an important role in education. Primary school pupils work with natural numbers since year one. It it therefore essential for them to already have formed a correct conception of natural numbers. Pupils can understand a natural number as a process, a concept or a procept. Schoolbooks that started emerging in mid 19th century emphasised the processual understanding when introducing natural numbers. An experiment was carried out with the same sample of pupils in their year one and year two of contemporary primary school, whose aim was to establish whether pupils understand natural numbers as a process or as a procept during the enactive representation of selected natural numbers using Cuisenaire rods.en
dc.subject.translatednatural numbersen
dc.subject.translatedprocessen
dc.subject.translatedconcepten
dc.subject.translatedprocepten
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43927869
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KMT)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
zbornik.pdf9,66 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36443

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD