Název: Kognitivní fenomény doprovázející proces vytváření představy přirozeného čísla v roli počtu
Další názvy: Cognitive phenomena accompanying the process of natural number conception formation in number roll
Autoři: Pěchoučková, Šárka
Hora, Jaroslav
Citace zdrojového dokumentu: PĚCHOUČKOVÁ, Š., HORA, J. Kognitivní fenomény doprovázející proces vytváření představy přirozeného čísla v roli počtu. Elementary Mathematics Education Journal, 2019, roč. 1, č. 2, s. 43-50. ISSN 2694-8133.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: EMEJ Publishing
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/36877
ISSN: 2694-8133
Klíčová slova: enaktivní reprezentace;Cuisenairovy hranolky;kognitivní fenomény
Klíčová slova v dalším jazyce: enactive representation;Cuisenaire rods;cognitive phenomena
Abstrakt: Ve školním roce 2014/15 byl v 1. ročníku základní školy realizován laboratorní experiment, který se stejným vzorkem žáků pokračoval ve školním roce 2015/16 ve 2. ročníku a jehož cílem bylo popsat některé kognitivní fenomény doprovázející enaktivní reprezentaci vybraných přirozených čísel prostřednictvím Cuisenairových hranolků. Byly zaznamenány tyto kognitivní fenomény: kooperace vizuální a haptické percepce, kooperace enaktivní a ikonické reprezentace, kooperace enaktivní a verbální a auditivní reprezentace, interference mezi kvalitativním a kvantitativním chápáním čísla, sémanticky chybné vnímání čísla, podpora enaktivní reprezentace haptickou percepcí a podpora enaktivní reprezentace vizuální percepcí. Experimentu se v každém ročníku zúčastnilo 100 žáků.
A laboratory experiment was conducted in first grade in the academic year 2014-15 and was continued in 2015-16 with the same sample of pupils in their second grade. Its aim was to describe some cognitive phenomena that accompany the enactive representation of selected natural numbers with Cuisenaire rods. The following cognitive phenomena were registered: cooperation of visual and haptic perception, cooperation of enactive and iconic representation, cooperation of enactive representation with verbal and auditory representation, interference of quantitative and qualitative understanding of number, semantically incorrect perception of number, enhancement of enactive representation by haptic representation and enhancement of enactive representation by visual representation. The experiment was attended by 100 pupils each year.
Práva: © EMEJ Publishing
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMT)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
EMEJ_Vol1No2.pdf3,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36877

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD