Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorRokos, Lukáš
dc.contributor.authorLišková, Jana
dc.date.accessioned2020-09-29T06:27:20Z
dc.date.available2020-09-29T06:27:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2020, č. 1, s. 18-25.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttps://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2020/Arnika_2020_1-3-Rokos-Liskova-web.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/39788
dc.description.abstractPrezentovaný příspěvek se věnuje tomu, jakým způsobem rozumí podstatě badatelsky orientovaného vyučování ve výuce přírodopisu učitelé z praxe a studenti učitelství. Data byla získána pomocí virtuálního prostředí Mentimeter během diskuzí s učiteli při projektových setkání a v rámci seminářů se studenty učitelství na pedagogické fakultě. Následně byly s náhodně vybranými učiteli a studenty provedeny polo-strukturované rozhovory za účelem rozvedení jejich odpovědí. Zjištěné výsledky se shodují s jinými výzkumy soustředícími se na porozumění podstatě badatelsky orientovaného vyučování ze strany učitelů či vysokoškolských studentů. Bylo zjištěno, že učitelé často označují volně dostupné badatelské úlohy za příliš obtížné pro jejich žáky, kteří nemají dostatečné zkušenosti s bádáním. To ukazuje na fakt, že si učitelé neuvědomují existenci různých úrovní bádání. Obě skupiny respondentů také v některých případech zcela přesně nechápou, co je hlavní podstatou badatelských úloh, jelikož za badatelsky orientované vyučování označují občas aktivity, které s tímto přístupem nemají nic společného.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectbadatelsky orientované vyučovánícs
dc.subjectúrovně bádánícs
dc.subjectbadatelská úlohacs
dc.subjectučitel přírodopisu a biologiecs
dc.titleBadatelsky orientovaná výuka ve výuce přírodopisu a biologie pohledem učitelů z praxe a budoucích učitelůcs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedresearch-oriented teachingen
dc.subject.translatedlevels of researchen
dc.subject.translatedresearch tasken
dc.subject.translatedscience teacheren
dc.subject.translatedbiology teacheren
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2020)
Číslo 1 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2020_1-3-Rokos-Liskova-web.pdfPlný text215,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39788

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.