Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kroft, Luboš | |
dc.contributor.author | Bícová, Kateřina | |
dc.contributor.author | Milsimerová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2021-01-25T11:00:28Z | - |
dc.date.available | 2021-01-25T11:00:28Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | KROFT, L., BÍCOVÁ, K., MILSIMEROVÁ, A. Use of 3D printing technology in teaching the basics of milling technology. In: Annals of DAAAM and Proceedings of the International DAAAM Symposium. Vienna: DAAAM International Vienna, 2020. s. 323-327. ISBN 978-3-902734-29-7 , ISSN 1726-9679. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-3-902734-29-7 | |
dc.identifier.issn | 1726-9679 | |
dc.identifier.uri | 2-s2.0-85098146794 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/42566 | |
dc.description.abstract | Příspěvek se zabývá současnými možnostmi využití technologie 3D tisku v oblasti školství a vzdělávání. Kdy hlavní myšlenkou je využití aktuálního rychlého vývoje techniky a technologií vytváření 3D modelů pro lepší interakci se studenty. A to konkrétně ve výuce základů technologie frézování. Cílem je optimalizovat způsob výuky tak, aby obsah probírané látky byl srozumitelný všem. A nejen to. Hlavním důvodem je prohloubení interakce mezi akademikem a studenty. Výklad probírané látky se díky tomu stává zajímavějším a také lépe vstřebatelným pro všechny | cs |
dc.format | 5 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | DAAAM International Vienna | en |
dc.relation.ispartofseries | Annals of DAAAM and Proceedings of the International DAAAM Symposium | en |
dc.rights | © DAAAM | en |
dc.subject | frézování | cs |
dc.subject | 3D tisk, inovace ve výuce | cs |
dc.title | Use of 3D printing technology in teaching the basics of milling technology | en |
dc.title.alternative | Využití 3D tisku ve výuce základů technologie frézování | cs |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | This paper deals with current possibilities of the utilization of the 3D printing technologies in the area of schooling and education. The main idea is to use current rapid development of the technique and technology of creating 3D models to improve better interaction with students, especially in the teaching of the milling machining basics. The aim is to optimize the teaching so the subject matter is widely comprehensible to attendees and to deepen the interaction between an academic and students. As a result, the presentation of the topic becomes more interesting and easier to be understandable for every student | en |
dc.subject.translated | Milling | en |
dc.subject.translated | theory of machining | en |
dc.subject.translated | 3D print | en |
dc.subject.translated | prototyping | en |
dc.subject.translated | innovation of the teaching | en |
dc.identifier.doi | 10.2507/31st.daaam.proceedings.045 | |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43931520 | |
dc.project.ID | SGS-2019-008/Výzkum a vývoj pro inovace v oboru strojírenská technologie - technologie obrábění III. | cs |
Appears in Collections: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KTO) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
045_Use of 3D printing technology in teaching the basics of milling technology.pdf | 994,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/42566
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.