Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPavelková, Isabella
dc.contributor.authorKubíková, Kateřina
dc.contributor.authorBoháčová, Aneta
dc.date.accessioned2021-03-22T11:00:18Z-
dc.date.available2021-03-22T11:00:18Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPAVELKOVÁ, I. KUBÍKOVÁ, K. BOHÁČOVÁ, A. Strach a školní výkon. Pedagogika, 2020, roč. 70, č. 2, s. 139-156. ISSN 0031-3815.cs
dc.identifier.issn0031-3815
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/43012
dc.description.abstractČlánek uvádí do problematiky strachu, především se soustřeďuje na vztah mezi žákovským strachem a školním výkonem, respektive na dopady strachu na učení. Analyzovány jsou jednak strukturální přístupy ke strachu a testové úzkosti (komponenty strachu), jednak procesuální přístupy. Věnujeme se modelům interference a modelům deficitu, ale i otázkám úzkosti v procesu učení, osobnosti úzkostného žáka, diferenciaci strachu na facilitující a inhibující. Pozornost je směřována na hodnocení (zpracování) strachu jedincem. Řešenou klíčovou otázkou je, nakolik strach posiluje, respektive oslabuje školní výkon. Okrajově se zabýváme i konstrukty souvisejícími se strachem: motivačně-volními charakteristikami žáků.cs
dc.format18 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherPedagogická fakulta Univerzity Karlovycs
dc.relation.ispartofseriesPedagogikacs
dc.rights© Pedagogická fakulta Univerzity Karlovycs
dc.subjectpedagogická psychologiecs
dc.subjectstrach a úzkostcs
dc.subjecttestová úzkostcs
dc.subjectkomponenty strachucs
dc.subjectstrach a učenícs
dc.subjectmotivacecs
dc.titleStrach a školní výkoncs
dc.title.alternativeFear and School Achievementen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe article introduces the issue of fear and mainly focuses on the relationship between pupil’s fear and school achievement, particularly on the impact of fear on learning. Structural and process approaches to fear and test anxiety (fear components) are analysed. We focus on models of interference and models of deficit and anxiety issues in the learning process, anxiety in relations to pupil’s personality, and the differentiation of anxiety into facilitating and debilitating. Attention is focused on the evaluation (processing) of fear by the individual. The key question we are trying to solve is how much fear fosters or weakens school achievement. Marginally, we also analyse the related constructs of fear, motivational and volitional characteristics of pupils.en
dc.subject.translatedpsychology of educationen
dc.subject.translatedfear and anxietyen
dc.subject.translatedtest anxietyen
dc.subject.translatedcomponents of fearen
dc.subject.translatedfear and learningen
dc.subject.translatedmotivationen
dc.identifier.doi10.14712/23362189.2019.1594
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43930272
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KPS)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
1839-Text článku-9129-1-10-20200731.pdf196,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43012

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD