Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pavelková, Isabella | |
dc.contributor.author | Kubíková, Kateřina | |
dc.contributor.author | Boháčová, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2021-03-22T11:00:18Z | - |
dc.date.available | 2021-03-22T11:00:18Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | PAVELKOVÁ, I. KUBÍKOVÁ, K. BOHÁČOVÁ, A. Strach a školní výkon. Pedagogika, 2020, roč. 70, č. 2, s. 139-156. ISSN 0031-3815. | cs |
dc.identifier.issn | 0031-3815 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/43012 | |
dc.description.abstract | Článek uvádí do problematiky strachu, především se soustřeďuje na vztah mezi žákovským strachem a školním výkonem, respektive na dopady strachu na učení. Analyzovány jsou jednak strukturální přístupy ke strachu a testové úzkosti (komponenty strachu), jednak procesuální přístupy. Věnujeme se modelům interference a modelům deficitu, ale i otázkám úzkosti v procesu učení, osobnosti úzkostného žáka, diferenciaci strachu na facilitující a inhibující. Pozornost je směřována na hodnocení (zpracování) strachu jedincem. Řešenou klíčovou otázkou je, nakolik strach posiluje, respektive oslabuje školní výkon. Okrajově se zabýváme i konstrukty souvisejícími se strachem: motivačně-volními charakteristikami žáků. | cs |
dc.format | 18 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy | cs |
dc.relation.ispartofseries | Pedagogika | cs |
dc.rights | © Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy | cs |
dc.subject | pedagogická psychologie | cs |
dc.subject | strach a úzkost | cs |
dc.subject | testová úzkost | cs |
dc.subject | komponenty strachu | cs |
dc.subject | strach a učení | cs |
dc.subject | motivace | cs |
dc.title | Strach a školní výkon | cs |
dc.title.alternative | Fear and School Achievement | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The article introduces the issue of fear and mainly focuses on the relationship between pupil’s fear and school achievement, particularly on the impact of fear on learning. Structural and process approaches to fear and test anxiety (fear components) are analysed. We focus on models of interference and models of deficit and anxiety issues in the learning process, anxiety in relations to pupil’s personality, and the differentiation of anxiety into facilitating and debilitating. Attention is focused on the evaluation (processing) of fear by the individual. The key question we are trying to solve is how much fear fosters or weakens school achievement. Marginally, we also analyse the related constructs of fear, motivational and volitional characteristics of pupils. | en |
dc.subject.translated | psychology of education | en |
dc.subject.translated | fear and anxiety | en |
dc.subject.translated | test anxiety | en |
dc.subject.translated | components of fear | en |
dc.subject.translated | fear and learning | en |
dc.subject.translated | motivation | en |
dc.identifier.doi | 10.14712/23362189.2019.1594 | |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43930272 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KPS) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
1839-Text článku-9129-1-10-20200731.pdf | 196,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43012
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.