Název: Numerical analysis of passenger kinematics and injury risks during a railway vehicle collision: The effect of safety belts
Další názvy: Numerická analýza kinematiky cestujících a rizik zranění při srážce kolejového vozidla: Účinek bezpečnostních pásů
Autoři: Vychytil, Jan
Špirk, Stanislav
Citace zdrojového dokumentu: VYCHYTIL, J. ŠPIRK, S. Numerical analysis of passenger kinematics and injury risks during a railway vehicle collision: The effect of safety belts. Applied and Computational Mechanics, 2020, roč. 14, č. 1, s. 65-80. ISSN 1802-680X.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: University of West Bohemia
Typ dokumentu: článek
article
URI: 2-s2.0-85088523308
http://hdl.handle.net/11025/43220
ISSN: 1802-680X
Klíčová slova: bezpečnost železničních vozidel;otevřený trenér;dopad;Virthuman
Klíčová slova v dalším jazyce: railway vehicle safety;open coach;impact;Virthuman
Abstrakt: Cílem tohoto příspěvku je přispět k výzkumu pasivní bezpečnosti cestujících v železničních vozidlech pomocí numerických simulací. Nejprve je v softwaru Virtual Performance Solution vytvořen typický interiér železničního vozidla. Zahrnuje modely sedadel s konečnými prvky. Jejich mechanické vlastnosti byly stanoveny experimentálně. Zvláštní pozornost je věnována stolu na zadním sedadle jako potenciálně škodlivému prvku. V numerických simulacích se uvažuje jak složený, tak rozložený stav tabulky. Cestujícího představuje virtuální model lidského těla Virthuman. Jeho struktura se skládá z tuhých těles a deformovatelných segmentů, aby se zohlednila deformovatelnost měkkých tkání. Umožňuje predikci rizika úrazu. Cílem numerických simulací je prozkoumat potenciální přínos standardních bezpečnostních pásů v železničním vozidle. Cestující proto sedí s ohledem na tři konfigurace: sezení bez omezení, pás s dvoubodovým pásem a tříbodový pás. Interiér je nabitý nárazovým pulzem předepsaným předpisem GM / RT2100. Výsledky jsou diskutovány z hlediska kinematiky cestujících a rizika zranění.
Abstrakt v dalším jazyce: In conventional steels, bainitic microstructure which forms under isothermal conditions consists of bainitic ferrite and carbide precipitates whose distribution and size substantially depend on the parameters of isothermal treatment. In CFB steels (Carbide Free Bainite) however, the main microstructural constituents are bainitic ferrite, retained austenite and, sometimes, the M-A constituent. CFB microstructure may possess better ductility and the same or even higher strength than microstructures of bainitic ferrite and carbide precipitates. This advantage results from the principle of formation of the CFB microstructure and is related to the absence of brittle carbides and their substitution with retained austenite. This paper explores the effect of austempering on mechanical properties of unconventional CFB steels 42SiCr and 42SiMn.
Práva: © University of West Bohemia in Pilsen
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (RTI)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
562-3742-1-PB.pdf1,69 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43220

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD