Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorChmelová, Štěpánka
dc.contributor.authorZvolánková, Renata
dc.date.accessioned2023-02-02T06:03:34Z
dc.date.available2023-02-02T06:03:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2022, č. 1-2, s. 7–15cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51240
dc.description.abstractStudie pojednává o znalostech žáků z oblasti neživé přírody jako jednoho z kognitivních pilířů přírodovědné gramotnosti. Pro účely tohoto výzkumu byl zvolen didaktický test. Didaktický test byl koncipován tak, aby zahrnoval základní znalosti, které by žáci měli získat již do 6. třídy základní školy. U vyšších ročníků základní školy tak může monitorovat i určitou míru fixace tohoto základního učiva. Výzkumu se zúčastnilo celkem 1 043 žáků 6. až 9. tříd základních škol napříč celou Českou republikou. Nebyly zjištěny významné rozdíly ve znalostech mezi chlapci a dívkami. Nejméně znalostí bylo zjištěno v tématu neživé přírody – Voda, vzduch a půda. Celková úspěšnost testu v rámci jednotlivých ročníků se pohybovala v rozmezí 69,3–74,5 %, nejlépe dopadli žáci 6. a 9. tříd, což může být ovlivněno tím, že v těchto ročnících se tématu neživé přírody věnuje více učiva. Samozřejmě výsledky mohou být ovlivněny jak on-line formou dotazníku, tak různorodým souborem respondentů, zvolenými metodami výuky či rozsahem probraného učiva.cs
dc.format9 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectpřírodovědná gramotnostcs
dc.subjectznalosti žákůcs
dc.subjectneživá přírodacs
dc.subjectdidaktický testcs
dc.titleTestování úrovně žákovských znalostí z učiva o neživé přírodě jako jednoho ze základních pilířů pro následné vytvoření přírodovědné gramotnostics
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedscientific literacyen
dc.subject.translatedstudents' knowledgeen
dc.subject.translatedlifeless natureen
dc.subject.translateddidactic testen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1-2 (2022)
Číslo 1-2 (2022)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2022_1-2_2-Chmelova-Zvolankova-web.pdfPlný text505,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51240

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.