Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDivišová, Lucie
dc.contributor.authorHorová, Helena
dc.contributor.authorVávra, Zdeněk
dc.date.accessioned2023-04-17T10:00:08Z-
dc.date.available2023-04-17T10:00:08Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationDIVIŠOVÁ, L. Výzvy intertextuality. In Horová, H., Vávra, Z. PROFILINGUA 2021: Cesty k porozumění textu.. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2022. s. 5 - 21. ISBN: 978-80-261-0479-7cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0479-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51836
dc.description.abstractUvedená studie se zabývá pojmem intertextuality v jeho ohraničeném pojetí (navazující na strukturalismus) i globálním pojetí, ke kterému nemalým dílem přispěla francouzská literární věda (J. Kristeva, R. Barthes). Toto teoretické zázemí je pak aplikováno na empirickou zkušenost s četbou francouzských děl se studenty v rámci soutěže Choix Goncourt de la République Tchèque. Zde hrála intertextualita nemalou roli. Závěr studie tvoří otevřené otázky týkající se intertextuality: otázky o literární komunikaci s dílem, autorské intenci i úkolech literární vědy.cs
dc.description.abstractThis study deals with the concept of intertextuality in its limited conception (following structuralism) and the global conception, to which French literary science (J. Kristeva, R. Barthes) has made a significant contribution. This theoretical background is then applied to the empirical experience of reading French works with students in the competition Choix Goncourt de la République Tchèque. Intertextuality played an important role here. The study concludes with open questions about intertextuality: questions about literary communication with the work, the author's intention and the tasks of literary science.en
dc.format17 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.ispartofseriesPROFILINGUA 2021: Cesty k porozumění textu.cs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectintertextualitacs
dc.subjectliterární vědacs
dc.subjectpostmodernismuscs
dc.subjectAmélie Nothomb - Soifcs
dc.titleVýzvy intertextualitycs
dc.title.alternative21 / 5 000 Výsledky překladu The challenges of intertextualityen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeConferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis study deals with the concept of intertextuality in its limited conception (following structuralism) and the global conception, to which French literary science (J. Kristeva, R. Barthes) has made a significant contribution. This theoretical background is then applied to the empirical experience of reading French works with students in the competition Choix Goncourt de la République Tchèque. Intertextuality played an important role here. The study concludes with open questions about intertextuality: questions about literary communication with the work, the author's intention and the tasks of literary science.en
dc.subject.translatedintertextualityen
dc.subject.translatedliterary scienceen
dc.subject.translatedpostmodernismen
dc.subject.translatedAmélie Nothomb -Soifen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43934577
dc.project.IDSVK1-2021-013/Mezinárodní koference ProfiLingua 2021. Cesty k porozumění textu: mezi percepcí a interpretacícs
Appears in Collections:Konferenční příspěvky / Conference papers (KRO)
OBD

Files in This Item:
File SizeFormat 
978-80-261-0479-7 (FINAL)-5-21.pdf117,82 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/51836

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD