Název: Strategické marketingové plánování Chrámu chmele a piva
Další názvy: Strategic marketing planning of Hop and Beer Temple
Autoři: Kochová, Eliška
Hommerová, Dita
Citace zdrojového dokumentu: KOCHOVÁ, E. HOMMEROVÁ, D. Strategické marketingové plánování Chrámu chmele a piva. Trendy v podnikání, 2023, roč. 13, č. 1, s. 46-60. ISSN: 2788-0079
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/54581
ISSN: 2788-0079
Klíčová slova: marketing;strategický plán;cestovní ruch, UNESCO;Chrám chmele a piva
Klíčová slova v dalším jazyce: marketing;strategic planning;tourismus;UNESCO;Hop and Beer Temple
Abstrakt: Článek upozorňuje na význam marketingové komunikace neziskových organizací a je příkladem z praxe strategického pojetí nástrojů marketingového mixu. Zabývá se tvorbou strategického marketingového plánu pro neziskovou organizaci Chrám chmele a piva v Žatci, která poskytuje služby v oblasti cestovního ruchu. Pro zpracování strategického marketingového plánu bylo využito několika výzkumných metod, realizováno bylo pozorování, dále pak rozhovor a desk research. Výstupem plánu je stanovení vize a poslání organizace Chrám chmele a piva, dále vymezení strategických a dílčích cílů, strategie organizace a akčních plánů pro rok 2022. Na závěr je provedeno vyhodnocení úspěšnosti těchto kroků. Předložený článek slouží jako case study strategického pojetí nástrojů marketingového mixu pro neziskové organizace. Na úrovni strategického marketingového plánování je třeba zohlednit všechny aspekty externího a interního prostředí, které ovlivňují nejen marketingovou komunikaci, ale i další ekonomické nebo personální procesy v organizaci. Také neziskové organizace potřebují využívat adekvátních marketingových nástrojů a principů řízení, aby se udržely na trhu, a to i přesto, že jejich cílem není primárně zisk. Nezisková organizace byla vhodně zvolena, jelikož je příkladem organizace, která realizuje také vedlejší hospodářskou činnost (doplňkovou činnost).
Abstrakt v dalším jazyce: The article draws attention to the importance of marketing communication of non-profit organizations and is an example from practice of the strategic concept of marketing mix tools. It deals with the creation of a strategic marketing plan for the non-profit organization Hop and Beer Temple in Žatec, which provides services in the field of tourism. For the elaboration of the strategic marketing plan several research methods were used, observations, interviews and desk research were implemented.The output of the plan is the determination of the vision and mission for the organization Hop and Beer Temple, as well as the definition of strategic and partial goals, organizational strategy and action plans for the year 2022. At the end, an evaluation of the success of these steps is carried out. The presented article serves as a case study of the strategic concept of marketing mix tools for non-profit organizations. At the level of strategic marketing planning, it is necessary to take into account all aspects of the external and internal environment that affect not only marketing communication, but also other economic or personnel processes in the organization. Non-profit organisations also need to use adequate marketing tools and management principles to sustain themselves in the market, even if their primary objective is not profit. The non-profit organisation has been appropriately chosen as it is an example of an organisation that also carries out an ancillary economic activity (complementary activity).
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMO)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
4_Kochova_Hommerova.pdf250,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54581

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD