Název: Rozbor učiva obecné chemie na základní škole – propojení opěrných a nově vytvářených pojmů
Autoři: Valová, Barbora
Cídlová, Hana
Citace zdrojového dokumentu: Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 18–27.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023
http://hdl.handle.net/11025/54774
ISSN: 1804-8366
Klíčová slova: chemie;obecná chemie;pojmy;učebnice;propojení pojmů;základní škola
Klíčová slova v dalším jazyce: textbooks;chemistry;general chemistry;concepts;interconnection of concepts;lower secondary school
Abstrakt: Téma doktorské práce (Analýza obsahu učiva chemie na školách ČR) bylo pro jeho velikou šíři zúženo pouze na problematiku výuky základů obecné chemie, a to pouze na základních školách. V popředí zájmu jsou opěrné a nově vytvářené pojmy a jejich vzájemné propojení. Provedení rozboru je zamýšleno především v rámci jednotlivých nyní používaných českých učebnic chemie s aktuálně udělenou schvalovací doložkou MŠMT. V plánu je i pokus o porovnání s analogickými problematikami v učebnicích fyziky, protože některá témata jsou společná nebo na sebe navazují (např. stavba atomu, prvek, sloučenina). Podobný rozbor bude uskutečněn i pro vybrané další učebnice chemie.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2023-1_3-Valova-Cidlova-web.pdfPlný text1,52 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54774

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.