Název: | Rozbor učiva obecné chemie na základní škole – propojení opěrných a nově vytvářených pojmů |
Autoři: | Valová, Barbora Cídlová, Hana |
Citace zdrojového dokumentu: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 18–27. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023 http://hdl.handle.net/11025/54774 |
ISSN: | 1804-8366 |
Klíčová slova: | chemie;obecná chemie;pojmy;učebnice;propojení pojmů;základní škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | textbooks;chemistry;general chemistry;concepts;interconnection of concepts;lower secondary school |
Abstrakt: | Téma doktorské práce (Analýza obsahu učiva chemie na školách ČR) bylo pro jeho velikou šíři zúženo pouze na problematiku výuky základů obecné chemie, a to pouze na základních školách. V popředí zájmu jsou opěrné a nově vytvářené pojmy a jejich vzájemné propojení. Provedení rozboru je zamýšleno především v rámci jednotlivých nyní používaných českých učebnic chemie s aktuálně udělenou schvalovací doložkou MŠMT. V plánu je i pokus o porovnání s analogickými problematikami v učebnicích fyziky, protože některá témata jsou společná nebo na sebe navazují (např. stavba atomu, prvek, sloučenina). Podobný rozbor bude uskutečněn i pro vybrané další učebnice chemie. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Arnika_2023-1_3-Valova-Cidlova-web.pdf | Plný text | 1,52 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54774
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.