Název: Pohled učitelů na realizaci výuky elektrochemie na střední škole s podporou simulací
Autoři: Henychová, Hana
Machková, Veronika
Citace zdrojového dokumentu: Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2023, č. 1, s. 28-34.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://www.arnica.zcu.cz/cz/publikovana-cisla/rocnik-2023
http://hdl.handle.net/11025/54775
ISSN: 1804-8366
Klíčová slova: elektrochemie;simulace;redoxní reakce;výuka chemie na gymnáziu
Klíčová slova v dalším jazyce: electrochemistry;simulation;redox reactions;teaching chemistry at the grammar school
Abstrakt: Elektrochemie je standardní součástí výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na středoškolské úrovni, ale je považována za kritické místo učiva zejména pro svou vysokou abstrakci. Využití vizualizace elektrochemických principů, a zejména počítačových simulací by mohlo být prostředkem, který by obtížné úseky učiva mohl žákům při učení i učitelům při vyučování usnadnit. V textu přinášíme výsledky realizovaných polostrukturovaných rozhovorů s učiteli chemie na gymnáziích, které byly zaměřeny na jejich názory a zkušenosti s výukou elektrochemie a namožnosti, které by mohly poskytnout počítačové simulace elektrochemických jevů a principů. Vrámci rozhovorů byl zjišťován rozsah výuky elektrochemie, strategie výuky, kritická místa učiva a využití počítačových simulací na příkladu galvanického článku a elektrolýzy. Zvýsledků rozhovorů vyplývá, že učitelé elektrochemii do výuky zařazují v souvislosti s výukou redoxních dějů a výrob některých kovů. Žáci podle respondentů nejčastěji chybují v určení směru toku elektronů a určování počtu vyměněných elektronů v redoxní reakci.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2023-1_4-Henychova-Machkova-web.pdfPlný text742,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54775

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.