Název: Accelerating Urban Scenes Visualization Using a Quadtree Decomposition of Urban Blocks
Autoři: Pina, J. L.
Serón, F.J.
Cerezo, E.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2008: Communication Papers: The 16-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 4 - 7, 2008, p. 103-108.
Datum vydání: 2008
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2008/Papers_2008/short/!_WSCG2008_Short_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/11109
ISBN: 978-80-86943-16-9
Klíčová slova: urbanistické scény;quadtree dekompozice;urbanistické bloky;vizualizace
Klíčová slova v dalším jazyce: urban scenes;quadtree decomposition;urban blocks;visualization
Abstrakt: A data structure based on urban blocks which vastly improves rendering speed in urban walkthroughs and flights is presented in this paper. The city is split by means of a special quadtree partition and the block is adopted as the basic urban unit. One advantage of blocks is that they can be easily identified in any urban environment, regardless of the origins and structure of the entry data. Results are promising and lead to a factor three increase in rendering speed.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2008: Communication Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pina.pdfPlný text558,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11109

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.