Název: Accelerated Stereoscopic Rendering using GPU
Autoři: de Sorbier, François
Nozick, Vincent
Biri, Venceslas
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2008: Communication Papers: The 16-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, February 4 - 7, 2008, p. 239-244.
Datum vydání: 2008
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2008/Papers_2008/short/!_WSCG2008_Short_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/11128
ISBN: 978-80-86943-16-9
Klíčová slova: stereovize;grafické procesory;geometrické shadery;real-time výpočty
Klíčová slova v dalším jazyce: stereovision;graphic processing units;geometry shaders;real-time computing
Abstrakt: This paper presents a new method to create a pair of stereoscopic images in one pass. Our algorithm takes advantage of the latest version of GPUs, including geometry shaders. Given the left viewpoint of a scene, primitives are duplicated and transformed to compute the right image. Hence this method saves the extra-time required to recompute attributes of the vertices for the second view in the traditional rendering pipeline. Even for very complex scenes, our method provides stereoscopic pair roughly twice faster than a traditional method and involves few additional implementations.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2008: Communication Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Sorbier.pdfPlný text1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11128

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.