Název: Fast Filtering and Tone Mapping using Importance sampling
Autoři: Tóth, Balázs
Szirmay-Kalos, László
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2007: Short Communications Proceedings: The 15th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2007 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 29 – February 1, 2007, p. 47-52.
Datum vydání: 2007
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2007/Papers_2007/short/!WSCG2007_Short_Proceedings_Final-Part_1.zip
http://hdl.handle.net/11025/11161
Klíčová slova: filtrování;programování grafických procesorů;vzorkování podle důležitosti
Klíčová slova v dalším jazyce: filtering;graphic processing units programming;importance sampling
Abstrakt: This paper examines the process of tone mapping and blooming, and then discusses its real-time implementation on current graphics hardware (GPU). The main contribution of this paper is a fast Gaussian filtering algorithm that significantly reduces the number of texture fetches and thus runs at interactive frame rates on the GPU. The reduction of the number of texture fetches is made possible by the rewriting of the filtering integral according to the concept of importance sampling. The proposed method can be used not only in tone mapping but also in other screen space camera effects as well, like bloom, glow or depth of field.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2007: Short Communications Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Toth.pdfPlný text330,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Toth_prezentace.pptPrezentace5,58 MBMicrosoft PowerpointZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11161

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.