Název: Adaptive Tessellation of Bézier Surfaces Based on Displacement Maps
Autoři: Espino, F. J.
Bóo, M.
Amor, M.
Bruguera, J. D.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 29-32.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11202
ISBN: 80-903100-9-5
Klíčová slova: Béziérovy plochy;teselace;dělení
Klíčová slova v dalším jazyce: Bézier surfaces;tessellation;subdivision;displacement map
Abstrakt: Bézier surfaces are widely used in computer graphics applications. Rendering of such surfaces is commonly performed by tessellation. In order to generate less triangles for high quality surfaces, adaptive tessellation algorithms are better. The geometric tests used by these algorithms per- form vector computations of high latency that decreases the performance of the algorithm. We propose an adaptive tessellation algorithm that avoids vector computations for tests, replacing them with scalar computations. This way, latency of tests is reduced and therefore, performance improved.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Short Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Espino.pdfPlný text185,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11202

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.