Název: | A caching approach to real-time procedural generation of cities from GIS data |
Autoři: | Cullen, Brian O’Sullivan, Carol |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2011, vol. 19, no. 1-3, p. 119-126. |
Datum vydání: | 2011 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_J_WSCG_1-3.pdf http://hdl.handle.net/11025/1237 |
ISSN: | 1213–6972 (hardcopy) 1213–6980 (CD-ROM) 1213–6964 (on-line) |
Klíčová slova: | procedurální modelování;městské prostředí;geografická data;real-time vykreslování |
Klíčová slova v dalším jazyce: | procedural modeling;urban environment;geographical data;real-time rendering |
Abstrakt: | This paper presents a method for real-time generation of detailed procedural cities. Buildings are generated as needed from real GIS data, using modern techniques that can generate realistic content and without having a huge impact on the rendering system. The system uses a client-server approach allowing multiple clients to generate any part of the city the user wishes without requiring the full data-set, or any pre-generated models. The paper introduces the use of object oriented shape grammars to reduce redundant code and presents a parallel cache to allow real-time generation of detailed cities. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Number 1-3 (2011) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Cullen.pdf | 6,4 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1237
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.