Název: | Co-operative and concurrent blending motion generators |
Autoři: | Bonnafous, Vincent Menou, Eric Jessel, Jean-Pierre Caubet, René |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2001, vol. 9, no. 1-3. |
Datum vydání: | 2001 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15741 http://wscg.zcu.cz/wscg2001/WSCG2001_Program.htm |
ISSN: | 1213-6972 (print) 1213-6980 (CD-ROM) 1213-6964 (online) |
Klíčová slova: | animace postav;kloubová neohebná tělesa;pohyb generátorů;kinematika;dynamika |
Klíčová slova v dalším jazyce: | character animation;articulated rigid bodies;motion generators;kinematics;dynamics |
Abstrakt v dalším jazyce: | In this paper we will be describing a new animation architecture and its implementation in our system LIVE. This model introduces a new blending layer approach which uses several motion generators on the same character at the same time. Despite the numerous studies done, animating characters or complex objects in a virtual world remains a difficult problem. In fact, the complexity of the data used to represent the characters (often articulated rigid bodies) makes their control by an animator difficult and using only one technique to generate motion tends to limit the quality of the animation. The solution will probably be provided by the co-operative or concurrency use of several motion control methods. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 9, number 1-3 (2001) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
R240.pdf | Plný text | 156,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/15741
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.