Název: A vector model for global illumination in ray tracing
Autoři: Zaninetti, Jacques
Peroche, Bernard
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 1998, vol. 6, no. 1-3, p. 448-455.
Datum vydání: 1998
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/15870
http://wscg.zcu.cz/wscg1998/wscg98.htm
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: algoritmus vykreslování;sledování paprsku;stínování;globální osvětlení
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering algorithms;ray tracing;shading;global illumination
Abstrakt v dalším jazyce: This paper presents a method taking global illumination in ray tracing into account. A vector approach is introduced which allows to use any type of material, in particular with directional properties. This vector is decomposed into a direct component associated to light sources and an indirect one which corresponds to light having been reflected at least once. These components are estimated at a small number of points within the scene. A weighted interpolation between known values allows to reconstruct these components for the other points, with the help of gradient computation for the indirect component. Computed images are thus more accurate, at almost no additional cost, and no discretizing of the geometry of the scene is needed.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 6, number 1-3 (1998)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Zaninetti_98.pdfPlný text2,97 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15870

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.