Název: | Real-time soft shadows using a single light sample |
Autoři: | Kirsch, Florian Döllner, Jürgen |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3. |
Datum vydání: | 2003 |
Nakladatel: | UNION Agency – Science Press |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/B19.pdf http://hdl.handle.net/11025/1613 |
ISSN: | 1213-6972 |
Klíčová slova: | real-time vykreslování;stíny;grafický hardware |
Klíčová slova v dalším jazyce: | real-time rendering;shadows;graphic hardware |
Abstrakt: | We present a real-time rendering algorithm that generates soft shadows of dynamic scenes using a single light sample. As a depth-map algorithm it can handle arbitrary shadowed surfaces. The shadow-casting surfaces, however, should satisfy a few geometric properties to prevent artifacts. Our algorithm is based on a bivariate attenuation function, whose result modulates the intensity of a light causing shadows. The first argument specifies the distance of the occluding point to the shadowed point; the second argument measures how deep the shadowed point is inside the shadow. The attenuation function can be implemented using dependent texture accesses; the complete implementation of the algorithm can be accelerated by today's graphics hardware. We outline the implementation, and discuss details of artifact prevention and filtering. |
Práva: | © UNION Agency – Science Press |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 11, number 1-3 (2003) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
B19.pdf | 545,16 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít | |
B19-1.avi | 12,73 MB | AVI | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1613
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.