Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorSchneider, Oliver
dc.contributor.authorBraun, Norbert
dc.contributor.authorHabinger, Gregor
dc.contributor.editorSkala, Václav
dc.date.accessioned2013-04-09T11:57:58Z
dc.date.available2013-04-09T11:57:58Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationJournal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3.en
dc.identifier.issn1213-6972
dc.identifier.urihttp://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/I53.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/1623
dc.description.abstractWe describe an approach to a new authoring method for interactive storytelling. After positioning digital storytelling in a theoretical context to literature, we consider the author’s view of the tools to be used and introduce a coherent environment that does not restrict the creative process and lets the author feel comfortable, leading him to create well-narrated, interactive non-linear stories. We describe the implementation of the story engine authoring module, which is followed by a project description.en
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherUNION Agency – Science Presscs
dc.relation.ispartofseriesJournal of WSCGen
dc.rights© UNION Agency – Science Presscs
dc.subjectinteraktivní vyprávěnícs
dc.subjectinterakce člověk-počítačcs
dc.subjectpočítačové hrycs
dc.titleStorylining suspense: an authoring environment for structuring non-linear interactive narrativesen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedinteractive storytellingen
dc.subject.translatedhuman computer interactionen
dc.subject.translatedcomputer gamesen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 11, number 1-3 (2003)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
I53.pdf1,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1623

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.