Title: | Problematika vymezování a koncipování učiva přírodopisu v kurikulárních dokumentech základní školy z vývojového hlediska |
Authors: | Podroužek, Ladislav |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2011, č. 1, s. 7-14. |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://arnica.zcu.cz/images/casopis/2011/Arnica_01_web.pdf http://hdl.handle.net/11025/16763 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | kurikulární dokumenty;obsah;rozsah a koncipování učiva přírodopisu;základní školy |
Keywords in different language: | curricular documents;contents;scale and arrangement of natural science curriculum;primary schools |
Abstract: | Příspěvek dokumentuje složitost vývoje vymezování a koncipování učiva přírodopisu a didakticky analyzuje jednotlivé kurikulární dokumenty od počátku minulého století až po současnost. |
Abstract in different language: | Article documents complexity of the defi nition development and curriculum arrangement of the natural science. The article also analyses particular curricular documents since beginning of 20th century till present time. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2011) Články / Articles (KPG) Číslo 1 (2011) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Podrouzek.pdf | Plný text | 707,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/16763
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.