Název: | Cylindrical relief texture mapping |
Autoři: | El Helw, Mohamed A. Yang, Guang-Zhong |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3. |
Datum vydání: | 2003 |
Nakladatel: | UNION Agency – Science Press |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/D97.pdf http://hdl.handle.net/11025/1679 |
ISSN: | 1213-6972 |
Klíčová slova: | vykreslování;mapování;reliéfu;textury |
Klíčová slova v dalším jazyce: | rendering;texture mapping;relief;textures |
Abstrakt: | This paper describes a new Image Based Rendering technique aimed at increasing the realism of textured cylindrical surfaces by adding 3D details and enhancing the depth conceived by the viewer. Cylindrical relief texture mapping extends the existing work on planar relief textures by using cylinders as warp surfaces. After mapping the planar relief texture to a reference cylinder, cylindrical warping equations are used to generate an intermediate image for texture mapping the reference cylinder and introducing motion parallax. The strength of the technique is demonstrated by the visual realism provided, with examples showing how the proposed method can be used for generating depth enhanced panoramas and improved endoscopic simulations. |
Práva: | © UNION Agency – Science Press |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 11, number 1-3 (2003) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
D97.pdf | 738,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1679
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.