Název: Cylindrical relief texture mapping
Autoři: El Helw, Mohamed A.
Yang, Guang-Zhong
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency – Science Press
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/D97.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1679
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: vykreslování;mapování;reliéfu;textury
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering;texture mapping;relief;textures
Abstrakt: This paper describes a new Image Based Rendering technique aimed at increasing the realism of textured cylindrical surfaces by adding 3D details and enhancing the depth conceived by the viewer. Cylindrical relief texture mapping extends the existing work on planar relief textures by using cylinders as warp surfaces. After mapping the planar relief texture to a reference cylinder, cylindrical warping equations are used to generate an intermediate image for texture mapping the reference cylinder and introducing motion parallax. The strength of the technique is demonstrated by the visual realism provided, with examples showing how the proposed method can be used for generating depth enhanced panoramas and improved endoscopic simulations.
Práva: © UNION Agency – Science Press
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 11, number 1-3 (2003)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
D97.pdf738,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1679

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.