Název: | Complex water effects at interactive frame rates |
Autoři: | Loviscach, Jörn |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3. |
Datum vydání: | 2003 |
Nakladatel: | UNION Agency – Science Press |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/B02.pdf http://hdl.handle.net/11025/1684 |
ISSN: | 1213-6972 |
Klíčová slova: | 3D simulace;vodní vlny;vizualizace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | 3D simulation;water waves;visualization |
Abstrakt: | Due to the complexity of the effects, it is difficult to achieve photorealism and physically correct motion in interactive 3-D water simulations. We present a simulation and visualization method which goes a long way towards physical reality, e. g. by producing Kelvin ship waves and displaying images of real caustics on the water surface. Using efficient approximations and employing the specialized 3-D and CPU features of modern PCs, this simulation runs at rates of several frames per second. Part of this solution is the emulation of a hardware accumulation buffer on consumer 3-D graphics cards with the help of texture shaders. |
Práva: | © UNION Agency – Science Press |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 11, number 1-3 (2003) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
B02.pdf | 208,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1684
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.