Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKrausová, Milada
dc.contributor.editorBreitfelder, Miroslav
dc.date.accessioned2015-11-11T12:00:10Z
dc.date.available2015-11-11T12:00:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationBREITFELDER, Miroslav (red.) Dějepis XXII: sborník katedry historie. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra historie, 2011, s. [78-97]. ISBN 978-80-904384-8-4.cs
dc.identifier.isbn978-80-904384-8-4
dc.identifier.urihttp://fpe.zcu.cz/khi/Publikace/Sbornik24.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/16873
dc.description.abstractHra „Drachenstich“ ve Furth im Wald je tradičně označována za nejstarší slavnost Bavorského lesa. Autorka se zabývá variantou od J. M. Bauera, která byla uváděna v letech 1952– 2006. Sleduje obraz života „za oponou“, jak se promítl do textu, i možné reakce na dobu těsně po skončení druhé světové války (téma uprchlíků). Dále je rozebírán obraz husitských válek v textu a ve stručnosti také nová verze hry od Alexandra Etzela-Ragusy (hraje se od roku 2006 dodnes). Z dalších dokladů bohaté místní tradice spojené s husitskými válkami je zmíněna také pověst o Husitské madoně (v padesátých letech zvaná také „madona před železnou oponou“ či „madona uprchlíků“.)cs
dc.format18 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra historiecs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectEtzel-Ragusa, Alexandercs
dc.subjectbavorské slavností hrycs
dc.subjectDrachenstichcs
dc.subjecthusitská madonacs
dc.subjectBauer, Josef Martincs
dc.titleHra za oponou - "Drachenstich" ve Furth im Wald v padesátých letech 20. století a jeho proměnycs
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe play “Drachenstich” in Furth im Wald is traditionally described as the eldest festival performance in the Bavarian Forest. The author considers J. M. Bauer’s variant, which came to performance from 1952 to 2006. She observes the view of life “behind the iron curtain” as represents the libretto, and potential reactions to a period so close to the end of the Second World War (with the subject of refugees). Further there is also analyzed the notion of the Husite Wars within the text and briefly the new variant by Alexander Etzel-Ragusa (performed from 2006 up to the present time). The legend of the “Husite Madonna” (in the fifties also known as “Madonna behind the Iron Curtain” or “Madonna of the refugees”) is mentioned as a further proof of the rich local tradition connected with Husite Wars.en
dc.subject.translatedEtzel-Ragusa, Alexanderen
dc.subject.translatedbavarian festival playsen
dc.subject.translatedDrachenstichen
dc.subject.translatedhussite madonnaen
dc.subject.translatedBauer, Josef Martinen
dc.type.statusPeer-revieweden
Appears in Collections:Dějepis XXIV
Dějepis XXIV

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Krausova.pdfPlný text501,84 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/16873

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.