Název: | Edge-enhancement: an algorithm for real-time |
Autoři: | Nienhaus, M. Doellner, Juergen |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2003, vol. 11, no. 1-3. |
Datum vydání: | 2003 |
Nakladatel: | UNION Agency – Science Press |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/D73.pdf http://hdl.handle.net/11025/1689 |
ISSN: | 1213-6972 |
Klíčová slova: | real-time vykreslování;nefotorealistické vykreslování;3D objekty |
Klíčová slova v dalším jazyce: | real-time rendering;non-photorealistic rendering;3D objects |
Abstrakt: | In this paper, we propose an algorithm for enhancing edges of real-time non-photorealistic renderings. It is based on the edge map, a 2D texture that encodes visually important edges of 3D scene objects, and includes silhouette edges, border edges, and crease edges. The edge map allows us to derive and augment a wide range of nonphotorealistic rendering styles. Furthermore, the algorithm is designed to be orthogonal to complementary realtime rendering techniques. The implementation is based on multipass rendering: First, we extract geometrical properties of 3D scene objects generating image-space data similar to G-buffers. Next, we extract discontinuities in the image-space data using common graphics hardware to emulate image-processing operations. In subsequent rendering passes, the algorithm applies texture mapping to combine the edge map with 3D scene objects. |
Práva: | © UNION Agency – Science Press |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 11, number 1-3 (2003) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
D73.pdf | 572,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1689
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.