Název: Vliv počasí na nákupní chování na internetu na příkladu České republiky
Další názvy: The influence the weather on consumer behavior on the internet: case study from Czech republic
Autoři: Prantl, David
Eger, Ludvík
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2015, č. 3, s. 36-43.
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/2015-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/17347
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: počasí;chování spotřebitelů;zobrazení stránek;internet;meteorologie;analýza dat;marketing
Klíčová slova v dalším jazyce: weather;consumer behavior;page views;internet;meteorology;data analysis;marketing
Abstrakt v dalším jazyce: Weather has influences on consumer purchase behavior. Various conditions and temperature ranges impact what customers buy, when they buy, how much they buy, and why they buy.This study examines the relationship between weather and consumer behavior on the Internet. In this paper, we provide empirical evidence to explain how the weather affects consumer behavior in e - commerce (B2C). The study proved that temperatures (especially in summer) influence consumer behavior on the Internet. More and more retailing is undertaken online and consumer activities tend to be influenced by the phase of the seasonal climate. Short term weather events (e.g. tropical temperature in the summer) have a direct effect on the traffic demand and castomer behavior. Longer term effec ts, reected through seasonal changes in temperature and daylight duration, have a slower inuence on the Internet traffic and customer behavior. The research study clarifies the extent to which weather can be used legitimately to explain unanticipated chang es in customer behavior on the internet during the year.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 3 (2015)
Články / Articles (KMO)
Číslo 3 (2015)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
3-2015-clanek-5.pdfPlný text505 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/17347

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.