Název: | Optimization of tram face with respect to passive safety |
Autoři: | Hynčík, Luděk Kocková, Hana Číhalová, Lenka Cimrman, Robert |
Citace zdrojového dokumentu: | Applied and Computational Mechanics. 2008, vol. 2, no. 1, p. 53-62 |
Datum vydání: | 2008 |
Nakladatel: | University of West Bohemia |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://www.kme.zcu.cz/acm/old_acm/full_papers/acm_vol2no1_p006.pdf http://hdl.handle.net/11025/1779 |
ISSN: | 1802-680X (Print) 2336-1182 (Online) |
Klíčová slova: | design kokpitu;pasivní bezpečnost;dopravní bezpečnost;numerická simulace;tramvaje |
Klíčová slova v dalším jazyce: | cockpit design;passive safety;traffic safety;numerical simulation;trolley cars |
Abstrakt: | An impact of a pedestrian and a tram or even an impact of two trams is a common traffic accident in towns. Hence there is an effort to develop such traffic means that minimize injuries of victims. The article deals with the optimization of placement of a previously proposed tram fender to decrease pedestrian injury risk. Further the influence of the tram fender made from different materials on passengers and tram driver injuries is investigated. The pedestrian, driver and passengers aremodeled by a rigid body human model. The results analysis uses standard injury criteria based on body parts accelerations. |
Práva: | © 2008 University of West Bohemia. All rights reserved. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 2, number 1 (2008) Články / Articles (CTM) Články / Articles (MMI) Volume 2, number 1 (2008) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
acm_vol2no1_p006.pdf | 1,33 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1779
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.