Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorFenclová, Marie
dc.contributor.editorHorová, Helena
dc.date.accessioned2017-12-14T06:38:18Z
dc.date.available2017-12-14T06:38:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationHOROVÁ, Helena. Texte de spécialité, texte scientifique à l'université: Faculté des lettres, Université de Bohême de l’Ouest à Plzeň, 12-13 octobre 2017. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017, s. 55-59. ISBN 978-80-261-0761-3.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0761-3
dc.identifier.urihttp://www.zcu.cz/pracoviste/vyd/On-line.html
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/26576
dc.format5 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofrfr
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectvýuka jazykacs
dc.subjectfrancouzštinacs
dc.subjectfrancouzština pro specifické účelycs
dc.subjectstudijní programycs
dc.titleLe français de spécialité dans les programmes philologiques aux universités tchèquesfr
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedWe have conducted a survey of the programs of study of all Czech university workplaces concerned with French as a philological discipline in order to find out if they offer also instruction in the professional, or possibly scholarly, French language. It has been determined that a considerable difference exists between traditional university workplaces (Praha, Brno, Olomouc), and workplaces which came into existence after 1989 (České Budějovice, Plzeň, Hradec Králové, Ostrava). Notwithstanding that, most philological workplaces are offering with increasing frequency fields of study based on applied French – related above all to economics, business and tourism. Some specialized subjects (such as the language of French law, business correspondence) penetrate even fields of study conceived as philological. Educational programs for future French teachers do not take into account the teachers’ need to accommodate the diversity of the linguistic needs of secondary school students in specialized schools. The latter need could be satisfied by the inclusion of the methodology of French for Specific Purposes (FOS) in the training of teachers.en
dc.subject.translatedlanguage learningen
dc.subject.translatedFrenchen
dc.subject.translatedFrench for specific purposesen
dc.subject.translatedprograms of studyen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Texte de spécialité, texte scientifique á l'université 2017
Články / Articles (KRO)
Texte de spécialité, texte scientifique á l'université 2017

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Fenclova.pdfPlný text389,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26576

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.