Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHajžman Michal, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorRendl, Jan
dc.contributor.refereeZeman Vladimír, Prof. Ing. DrSc.
dc.date.accepted2017-6-27
dc.date.accessioned2018-01-15T15:06:52Z-
dc.date.available2016-10-10
dc.date.available2018-01-15T15:06:52Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-5-31
dc.identifier71741
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/28148
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá počítačovým modelováním rotorových soustav uložených na kluzných ložiskách. V první části je ukázáno modelování rotorů pomocí metody konečných prvků. Druhá část práce se zabývá kluzným ložiskem, jeho matematickým popisem a výpočtem tlakového rozložení v olejovém filmu, hydrodynamické síly a dynamických vlastností vrstvy maziva pomocí numerických metod. Numerické řešení je implementováno do vlastního výpočtového programu CALBEAR vytvořeného v pracovním prostředí MATLAB. Základní úlohy dynamiky rotorů s kluznými ložisky jako je modální analýza, stabilita systému a dynamická odezva, jsou řešeny vlastním programem CALROT v MATLABu. Na závěr práce je ukázána analýza vybraných rotorových systémů pomocí vlastních programů. Vybrané výsledky jsou srovnány s komerčními programy.cs
dc.format70 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectrotorcs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectkluzné ložiskocs
dc.subjectdynamické vlastnostics
dc.subjectnumerické metodycs
dc.subjectsoftwarecs
dc.titleVýpočtové modelování kluzných ložisek pro úlohy dynamiky rotorůcs
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programPočítačové modelování v inženýrstvícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis master thesis deals with the computer modelling of rotor systems with journal bearings. The modelling of shafts via finite element method is derived in the first part of the thesis. The second part is focused on journal bearings, their mathematical description and the calculation of the pressure distribution in oil film, hydrodynamic force and dynamic characteristics of oil film using numerical method. These numerical solutions are implemented into in-house programme called CALBEAR, which was made in MATLAB. The basic rotordynamic problems like modal analysis, stability and dynamic response are solved in the in-house programme CALROT, which is also created in MATLAB. There is the comparison of the solution of chosen rotor systems from in-house programs in the end of the thesis. The chosen results are compared to the results from commercial programs.en
dc.subject.translatedrotoren
dc.subject.translatedfinite element methoden
dc.subject.translatedjournal bearingen
dc.subject.translateddynamic characteristicsen
dc.subject.translatednumerical methodsen
dc.subject.translatedsoftwareen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KME)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Rendl_2017.pdfPlný text práce4,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rendl_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce456,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rendl_oponent.pdfPosudek oponenta práce586,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rendl_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce254,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28148

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.