Název: Building 3D object representation using SURF local features
Autoři: Jaszuk, Marek
Szostek, Grażyna
Starzyk, Janusz A.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2015: poster papers proceedings: 23rd International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Visionin co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 105-113.
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2015/CSRN-2503.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29576
ISBN: 978-80-86943-67-1
ISSN: 2464-4617
Klíčová slova: vizuální rekonstrukce;vizuální paměť;SURF deskriptory
Klíčová slova v dalším jazyce: visual reconstruction;visual memory;SURF descriptors
Abstrakt: The paper discusses an approach to create 3D representation of physical objects. The aim is creating a visual representation of an object, which allows for robust recognition, irrespectively of the distance and the direction of observation. The approach uses a set of rotational views of an object, which are transformed into a set of keypoints using the SURF visual feature detector. The key points are then collected to build a 3D model of the object. Such representation allows both for recognizing the objects based on local characteristics, and distinguishing different global geometry transformations that are needed to recognize the object in its 3D environment.
Práva: © Václav Skala - Union Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2015: Poster Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Jaszuk.pdfPlný text2,97 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29576

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.