Název: Applications of immersive 3D visualization lab
Autoři: Lebiedź, Jacek
Redlarski, Jerzy
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2016: poster papers proceedings: 24th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Visionin co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 69-74.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2016/!!_CSRN-2603.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29597
ISBN: 978-80-86943-59-6
ISSN: 2464-4617
Klíčová slova: virtuální realita;sady nástrojů;simulace chůze;ponoření
Klíčová slova v dalším jazyce: virtual reality;toolkits;walk simulation;immersion
Abstrakt: The paper presents Immersive 3D Visualization Lab (at the Faculty of Electronics, Telecommunications and Informatics at Gdańsk University of Technology in Poland) and its applications prepared after its launch in December 2014. The main device of the lab is a virtual reality cubic cave with six screen-walls, where a person can navigate in virtual space using different controllers. The most sophisticated controller is a freely rotating transparent sphere, supported on rollers and equipped with a motion tracking system (something like an omnidirectional hamster wheel). A person's walking motion causes the sphere to revolve and triggers changes in the computer generated 3D images on VR cave screens surrounding the sphere, thus creating an illusion of motion. The projection system is supplemented with a spatial sound generation system.
Práva: © Václav Skala - Union Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2016: Poster Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Lebiedź.pdfPlný text1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29597

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.