Název: Rozvoj jemné motoriky na prvním stupni ZŠ
Další názvy: Developing fine motor skills at primary schools
Autoři: Potůčková, Barbora
Tvarůžka, Václav
Citace zdrojového dokumentu: HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2018: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 22.5.–23.5. 2018 Vienna House Easy Pilsen. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018, s. 34. ISBN 978-80-261-0793-4.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://www.zcu.cz/export/sites/zcu/pracoviste/vyd/online/ot2018-abstracts.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29869
http://files.olympiadatechniky.cz/ot2018-abstracts.pdf
ISBN: 978-80-261-0793-4
Klíčová slova: mladší školní věk;žáci;motorika;jemná motorika;kreativita;kartáčky na čištění dýmek;korálky
Klíčová slova v dalším jazyce: younger school age;pupils;motor skills;fine motor skills;creativity;pipe cleaners;beads
Abstrakt: Práce se zabývá problematikou rozvoje jemné motoriky u žáků prvního stupně ZŠ. Cílem práce je zpracovat ucelený soubor námětů korálkového tvoření a zároveň ověřit, zda se žáci prvního stupně zlepší v jemné motorice po začleňování těchto námětů do výuky. Práce je rozdělena do tří hlavních částí – teoretická část, praktická část a výzkumná část. V teoretické části uvádím základní informace o dítěti mladšího školního věku, shrnuji základní poznatky o jemné motorice a charakterizuji výuku pracovní výchovy na prvním stupni ZŠ. V rámci praktické části předkládám soubor námětů korálkového tvoření do hodin pracovní výchovy. Výzkumná část se zabývá porovnáním úrovně jemné motoriky u dvou paralelních tříd druhého ročníku ZŠ před a po realizaci námětů z praktické části. Jako hlavní přínos práce lze považovat zpracování ucelené metodiky korálového tvoření se seřazením námětů podle náročnosti. Dalším přínosem je prokázání vlivu praktických činností s korálky na rozvoj jemné motoriky dětí mladšího školního věku.
Abstrakt v dalším jazyce: The work deals with children's development of fine motor skill at Primary School. The aim of the work is to present a set of beaded craft ideas and to find out whether young learners may improve their fine motor skills after the inclusion of these ideas in lessons. The work is divided into three main parts – the theoretical part, the practical part and the research part. In the theoretical part, I present basic information about young learners and I also summarize the basic knowledge of fine motor skill. Finally, I characterize the teaching of work activities at Primary School. In the practical part, I present a set of beaded craft ideas in a lesson of working education. The research part deals with the comparison of the levels of fine motor skills. The research has been done in two parallel classes of second year of Primary School. Testing was done before and after the realization of the ideas from the partical part. The elaboration of a complete method of beads craft with the sorting of theme according to the difficulty can be considered the main contribution of the work. Another benefit is the demonstration of the impact of practical activities with beads on the development of fine motor skills of children of younger school ages.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2018
Olympiáda techniky Plzeň 2018

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Potuckova.pdfPlný text354,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29888

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.