Title: | Simulation is not only the software |
Authors: | Sedlář, T. |
Citation: | Electroscope. 2018, č. 1. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta elektrotechnická |
Document type: | článek article |
URI: | http://147.228.94.30/images/PDF/Rocnik2018/Cislo1_2018/r12c1c4.pdf http://hdl.handle.net/11025/30998 |
ISSN: | 1802-4564 |
Keywords: | simulační nástroje;metoda konečných prvků;grafické uživatelské rozhraní |
Keywords in different language: | simulation tools;finite element method;graphical user interface |
Abstract: | Článek popisuje problémy s moderními simulačními nástroji. S jednodušším používáním samotných simulačních nástrojů, jako je například grafické uživatelské prostředí, nastavování analýzy apod. klesá nárok na znalosti uživatele. Inženýr by si měl být vědom fyzikálních aspektů, které je možné zanedbat a které je naopak nezbytné namodelovat během simulace. Také zpracování výsledků by mělo probíhat s patřičnými znalostmi v oboru. Není nic horšího než špatná interpretace správných výsledků. Pouze kvalitní vzdělání a odborná školení od expertů mohou vytvořit správného výpočetního inženýra. |
Abstract in different language: | This paper describes problems with modern simulation tools. As the increasing ease of use of the tool itself e.g. the graphical user interface, analysis setup, etc. the demand on the user’s knowledge is diminished. Engineer should know the which physical aspects are able to be overridden or which are necessary to include during the simulation. Also post-processing should be done with the knowledge of the field. Nothing is worse than bad interpretation of good results. Only education and trainings from experts can provide for suitable simulation engineer. |
Rights: | Copyright © 2018 Electroscope. All Rights Reserved. |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2018) Číslo 1 (2018) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
r12c1c3.pdf | Plný text | 297,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/30998
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.