Název: Using design S-N curves and design stress for probabilistic fatigue life assessment of vehicle components
Další názvy: Využití návrhových S-N křivek a návrhových spekter napětí pro odhad pravděpodobnostní odhad únavové životnosti komponent vozidel.
Autoři: Kepka, Miloslav
Kepka, Miloslav
Citace zdrojového dokumentu: KEPKA, M., KEPKA, M. Using design S-N curves and design stress spectra for probabilistic fatigue life assessment of vehicle components . In: Proceedings IRF2018. Porto, Portugalsko: INEGI – Institute of science and innovation in mechanical and industrial engineering. 2018, s. 373-384. ISBN 978-989-20-8313-1.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: INEGI
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/31173
ISBN: 978-989-20-8313-1
Klíčová slova: S-N křivka;spektrum napětí;únavová životnost;část vozidla;pravděpodobnostní přístup
Klíčová slova v dalším jazyce: S-N curve;stress spectrum;fatigue life;vehicle component;probabilistic approach
Abstrakt: Příspěvek vysvětluje možnost využití návrhových S-N křivek a návrhových spekter napětí pro odhad pravděpodobnostní odhad únavové životnosti komponent vozidel. Návrhové S-N křivky mohou být vzaty v úvahu buď na základě experimentů, nebo na základě některých předpisů. Návrhová spektra napětí mohou být generována teoreticky, ale je vhodnější odvodit je z výsledků reprezentativního měření napětí během charakteristického provozu vozidla. Výsledná distribuční funkce únavové životnosti je pak pravděpodobnostní interpretací provozní únavové životnosti posuzované komponenty vozidla.
Abstrakt v dalším jazyce: The contribution explains a possibility of using design S-N curves and design stress spectra for probabilistic fatigue life assessment of vehicle components. The design S-N curves can be considered on the basis of either experiments or using some standards. The design stress spectra can be generated theoretically, but it is more appropriate to derive them from the results of representative stress measurement during the characteristic operation of the vehicle. The resulting fatigue life distribution function is then a probabilistic interpretation of the service fatigue life of the vehicle component under consideration.
Práva: Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.
© INEGI
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KKS)
Konferenční příspěvky / Conference papers (KMM)
OBD



Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31173

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD