Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorZuzjak, Ladislav
dc.contributor.authorTureček, Oldřich
dc.date.accessioned2019-04-01T10:00:11Z-
dc.date.available2019-04-01T10:00:11Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationZUZJAK, L., TUREČEK, O. Advanced method for measurement of parameters of multi-channel sound systems. In: EuroNoise 2018 : conference proceedings. Crete: The European Acoustics Association, 2018. s. 777-779. ISBN: neuvedeno , ISSN: 2226-5147en
dc.identifier.issn2226-5147
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33828
dc.format3 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherThe European Acoustics Associationen
dc.relation.ispartofseriesEuroNoise 2018 : conference proceedingsen
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© The European Acoustics Associationen
dc.titleAdvanced method for measurement of parameters of multi-channel sound systemsen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedMulti-channel sound systems are very often used in many areas. One of the significant areas is playback of music in the entertainment industry. A specific area is high-quality car sound system. At present, the sound systems in the automotive are realized using multi-channel loudspeaker systems positioned at different distances of the listening positions. These different placements of the loudspeakers cause strong non-uniform frequency distribution of the sound field. The possibility of the placement of the loudspeakers into the optimal position in the car is limited and very often it is not possible. Thus, it is necessary to solve the consequences of the inappropriate position of the loudspeakers on the sound field using some sophisticated digital signal processing. In this work, we focus on design of advanced method for measurement of parameters of multi - channel sound systems such as frequency response, impulse response, time delay, etc. Based on these parameters the compensation of the non-uniform sound field can be performed. It will be shown a real measurement in the car cabin with subsequent determination of the parameters of multi-channel sound systems.en
dc.subject.translatedsounden
dc.subject.translatedlocalizationen
dc.subject.translatedtransmissionen
dc.subject.translatedarrayen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43924506
dc.project.IDLO1607/RICE-NETESIS - nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy (NETESIS)cs
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference Papers (KAE)
Konferenční příspěvky / Conference papers (KET)
Konferenční příspěvky / Conference papers (RICE)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
133_Euronoise2018.pdf634,22 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33828

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD