Název: | Potřeby praktické stylistiky |
Další názvy: | The Need for Practical Stylistics |
Autoři: | Čechová, Marie |
Citace zdrojového dokumentu: | ČECHOVÁ, M. Potřeby praktické stylistiky. Český jazyk a literatura, 2018, roč. 68, č. 3, s. 136-140. ISSN 0009-0786. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | SPN |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33869 |
ISSN: | 0009-0786 |
Klíčová slova: | učitel češtiny;student bohemistiky;praktická stylistika;struktura textu;makrokompozice;mikrokompozice;odstavec;členění a koherence textu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | teacher of Czech;student of Czech studies;practical stylistics;text structure;macro composition;micro composition;paragraph;sequencing a text;text coherence |
Abstrakt: | Příspěvek vychází z přesvědčení autorky, že kromě teoretického studia je třeba připravovat studenty bohemistiky učitelské i neučitelské na tvorbu textu, zvláště odborného, a na jeho rektifikaci. Budoucí učitele pak i na řízení přípravy tvorby textu, na jeho opravu a hodnocení. Článek seznamuje čtenáře s obsahem a postupem práce v semináři praktické stylistiky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The author is positive that the students of Czech studies, either within teacher training or outside the teacher training scheme, should be skilled in writing and proofreading texts, especially scientific ones. Future teachers should be trained to be able to control planning the text, text production, its proofreading and assessment. The paper presents the syllabus and proceedings of work in a seminar of practical stylistics. |
Práva: | Plný text není přístupný. © SPN |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KČJ) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
casopis-3_s105-156_2018-01-21.pdf | 920,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33869
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.