Title: | Srovnání nesrovnatelného? : znalosti funkční morfologie u žáků před 50 lety a dnešních bohemistů |
Other Titles: | Comparing the Incomparable Knowledge of Functional Morphology |
Authors: | Čechová, Marie |
Citation: | ČECHOVÁ, M. Srovnání nesrovnatelného? : znalosti funkční morfologie u žáků před 50 lety a dnešních bohemistů. Český jazyk a literatura, 2018, roč. 69, č. 1, s. 24-32. ISSN 0009-0786. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | SPN |
Document type: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33870 |
ISSN: | 0009-0786 |
Keywords: | žáci,studenti;výzkum;mluvnické kategorie jmen;rod;životnost;číslo;pád;znalost;pochopení |
Keywords in different language: | pupils;students;research;grammatical categories of nouns;gender;animate and inanimate nouns;number;case;knowledge;understanding |
Abstract: | Východiskem srovnávací studie jsou výsledky výzkumu znalostí funkční morfologie u žáků od 3. ročníků základní školy až po maturanty, konaného před 50 lety, a průzkumu znalostí u počínajících studentů bohemistiky FF UK a PedF UK v r. 2017 a dílčí výsledky zkoumání znalostí morfologie u studentů bohemistiky PF UJEP z let 2009/10. Výsledky jsou analyzovány a srovnávány. |
Abstract in different language: | The study analyses and compares the results of the research of the knowledge of functional morphology of pupils from the third year of primary school up to school leaving exam conducted 50 years ago to the research of the same knowledge of first year university students of Czech language at the Faculty of Arts of Charles University and Pedagogical Faculty of Charles University at 2017. Some results of the reseach of the knowledge of functional morphology of the university students of Czech language at Pedagogical Faculty of Purkyně University conducted in 2009/2010 is taken into account, too. |
Rights: | Plný text není přístupný. © SPN |
Appears in Collections: | Články / Articles (KČJ) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
casopis-1_s1-52_2018-09_13.pdf | 875,94 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/33870
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.