Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorRak, Pavel
dc.date.accessioned2019-04-11T08:25:19Z-
dc.date.available2019-04-11T08:25:19Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2017, č. 1-2, s. 16-22.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttps://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2017/clanky/Arnika_2017_1-2_3-Rak-web.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33897
dc.description.abstractAčkoliv se geografické informační systémy (GIS) staly nenahraditelným nástrojem v každodenním životě, jejich využití ve vzdělávání zeměpisu na základních školách není téměř vůbec podpořeno legislativními dokumenty. Využití GIS, ať už jako nástroje výuky nebo předmětu výuky, by mělo být, vzhledem ke zkušenostem ze zahraničí, zakotveno už i pro základní vzdělávání zeměpisu na druhém stupni.cs
dc.format7 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.relation.ispartofseriesArnicacs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectgeografické informační systémycs
dc.subjectRVP ZVcs
dc.subjectzeměpiscs
dc.subjecteducationen
dc.subjectnatural scienceen
dc.subjectteachingen
dc.titleGIS ve výuce zeměpisu na druhém stupni základního vzdělávánícs
dc.titleThe GIS in Czech lower secondary education of geographyen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this article is to describe positives and negatives of introduction of geographical information systems (GIS) into the Czech lower secondary education of geography. GIS is complex system for spatial data processing. Most of us uses the GIS every day, for example web map application Mapy.cz, GPS navigation, online cadaster map, etc. It is time to teach about GIS at school, especially at lower secondary education, because GIS has become a basic tool of everyday life. According to many researches it is possible to implement the GIS to Czech national curriculum of geography for lower secondary education. And finally, GIS could be implement into the other subjects of the Czech lower secondary education, for example Physics, Math, Natural Sciences, etc.en
dc.subject.translatedgeographical information systemen
dc.subject.translatedCzech Framework Education Programme for Elementary Educationen
dc.subject.translatedgeographyen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (CBG)
Číslo 1-2 (2017)
Číslo 1-2 (2017)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2017_1-2_3-Rak-web.pdfPlný text1,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33897

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.