Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Zilcher, Ladislav | |
dc.contributor.author | Svoboda, Zdeněk | |
dc.contributor.editor | Slowík, Josef | |
dc.contributor.editor | Káňová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2019-11-18T10:55:16Z | |
dc.date.available | 2019-11-18T10:55:16Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Inkluzivní vzdělávání v souvislostech: Sborník příspěvků z konference Interim pořádané v rámci projektu OPVV cesty k inkluzi, 2019, s. 18-23. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-261-0873-3 | |
dc.identifier.uri | https://cki.zcu.cz/dokumenty/Sbornik_CKI-konference_interim.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/35935 | |
dc.description.abstract | Příspěvek reflektuje pilotovaný postup tvorby strategického plánování pro vytváření inkluzivního prostředí na školách. Dané plánování bylo pilotováno na sedmi školách v letech 2015–2016 a nyní je metodika aplikována na 21 školách v celé ČR. V příspěvku budou vymezeny základní kameny procesu plánování, avšak také hlavní úskalí procesu tvorby a realizace plánu. Realizace plánu je v jisté návaznosti na akční (realizační) plán, ve kterém jsou aktivity, které se reálně stanou daný rok a k čemu směřují. Cílem příspěvku, i samotného plánování je zaměřit se na školu jako celek, který se musí otevírat celkově ve všech rovinách. Není možné zvyšovat diverzitu žáků, pokud procesy na škole neodpovídají potřebám rodičů, učitelů, ani žáků. Koncept školní inkluze můžeme ve shodě s Boothem a Ainscowem vnímat nikoliv jako stav, ale spíše jako proces, případně dokonce jako ideál, k němuž je nutné se prostřednictvím plánovaného postupu přibližovat, ač jej nemusí být nikdy plně dosaženo. | cs |
dc.description.sponsorship | OPVV Cesty k inkluzi (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000166) | cs |
dc.format | 6 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | © Hynek Bureš, Roman Černík, Lenka Felcmanová, Vladimír Foist, Vlasta Hlaváčková, Šárka Káňová, Dana Moree, Josef Slowík, Zdeněk Svoboda, Jan Šiška, Ladislav Zilcher - © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | inkluzivní vzdělávání | cs |
dc.subject | strategické plánování | cs |
dc.subject | hodnocení kvality školy | cs |
dc.title | Proinkluzivní změny na školách formou strategického plánování | cs |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.subject.translated | inclusive education | en |
dc.subject.translated | strategic planning | en |
dc.subject.translated | evaluation of school quality | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Inkluzivní vzdělávání v souvislostech 2019 Inkluzivní vzdělávání v souvislostech 2019 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Zilcher.pdf | Plný text | 825,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/35935
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.