Title: Židovská tematika ve výuce - nové náměty
Other Titles: Jewish themes at school - new topics
Authors: Pokorová, Markéta
Citation: POKOROVÁ, M. Židovská tematika ve výuce - nové náměty. In MMK 2017 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. Hradec Králové: Magnanimitas, 2017. s. 550-559. ISBN 978-80-87952-22-1.
Issue Date: 2017
Publisher: Magnanimitas
Document type: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/36207
ISBN: 978-80-87952-22-1
Keywords: Židé;školství;historie;jazyk
Keywords in different language: Jews;education;history;language
Abstract: Zevrubnou analýzou českých školských dokumentů bylo prokázáno, že všichni čeští studenti by měli být vedeni k náboženskému povědomí, a to v širokém kulturněhistorickém kontextu. Splnění tohoto požadavku je ověřováno u maturitních zkoušek. Práce je zaměřena na výuku tematiky židovské, již nelze v hodinách obejít, bývá však často prezentována zkostnatěle. Kromě pohledu na běžnou praxi tak práce předně přináší nové náměty do výuky.
Abstract in different language: A thorough analysis of Czech educational documents has shown that all Czech students should be led to religious awareness, in a broad cultural-historical context. Compliance with this requirement is verified at the “maturita” test. The work is focused on the teaching of Jewish themes, which cannot be circumvented, but is often presented ominously at school. Therefore, in addition to looking at common practice, first of all the work brings new ideas into the tuition.
Rights: © Magnanimitas
Appears in Collections:Konferenční příspěvky / Conference papers (KČJ)
OBD

Files in This Item:
File SizeFormat 
Pokorová, Židovská tematika ve výuce - nové náměty.pdf7,27 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/36207

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD