Title: | Židovská tematika ve výuce - nové náměty |
Other Titles: | Jewish themes at school - new topics |
Authors: | Pokorová, Markéta |
Citation: | POKOROVÁ, M. Židovská tematika ve výuce - nové náměty. In MMK 2017 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. Hradec Králové: Magnanimitas, 2017. s. 550-559. ISBN 978-80-87952-22-1. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Magnanimitas |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/36207 |
ISBN: | 978-80-87952-22-1 |
Keywords: | Židé;školství;historie;jazyk |
Keywords in different language: | Jews;education;history;language |
Abstract: | Zevrubnou analýzou českých školských dokumentů bylo prokázáno, že všichni čeští studenti by měli být vedeni k náboženskému povědomí, a to v širokém kulturněhistorickém kontextu. Splnění tohoto požadavku je ověřováno u maturitních zkoušek. Práce je zaměřena na výuku tematiky židovské, již nelze v hodinách obejít, bývá však často prezentována zkostnatěle. Kromě pohledu na běžnou praxi tak práce předně přináší nové náměty do výuky. |
Abstract in different language: | A thorough analysis of Czech educational documents has shown that all Czech students should be led to religious awareness, in a broad cultural-historical context. Compliance with this requirement is verified at the “maturita” test. The work is focused on the teaching of Jewish themes, which cannot be circumvented, but is often presented ominously at school. Therefore, in addition to looking at common practice, first of all the work brings new ideas into the tuition. |
Rights: | © Magnanimitas |
Appears in Collections: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KČJ) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Pokorová, Židovská tematika ve výuce - nové náměty.pdf | 7,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/36207
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.