Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Slavík, Jan | |
dc.date.accessioned | 2020-03-02T11:00:26Z | - |
dc.date.available | 2020-03-02T11:00:26Z | - |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | SLAVÍK, J. Ještě jednou o stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově : odezva na diskusní příspěvek J. Vančáta O stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově. Výtvarná výchova, 2018, roč. 58, č. 3-4, s. 6-27. ISSN 1210-3691. | en |
dc.identifier.issn | 1210-3691 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/36569 | |
dc.description.abstract | Stať je zaměřena na koncepční otázky vzdělávacího oboru výtvarná výchova. Charakterizuje specifičnost vzdělávacího obsahu ve výtvarné výchově v tzv. strukturním pojetí. Na základě analýzy Goodmanovy teorie symbolizace a Croceho teorie exprese vysvětluje vztahy mezi výtvarnou tvorbou a poznáváním ve výtvarné výchově. Uvádí teoretický model kulturního pole, který slouží jako teoretické východisko pro hodnocení kvality výuky ve výtvarné výchově. | cs |
dc.format | 22 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs |
dc.relation.ispartofseries | Výtvarná výchova | cs |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | en |
dc.subject | výtvarná výchova | cs |
dc.subject | strukturní přístup | cs |
dc.subject | symbolizace | cs |
dc.subject | exprese | cs |
dc.subject | kulturní pole | cs |
dc.title | Ještě jednou o stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově : odezva na diskusní příspěvek J. Vančáta O stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově | cs |
dc.title.alternative | Once more about the structural approach to the arts and art education | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The article focuses on the conceptual issues of art education. Characterizes the specific educational content in art education in the so-called structural approach. Based on the analysis of Goodman theory of symbolization and Croceho theory of expression explains the relationship between an creation and cognition in art education. Presents theoretical model of the cultural field, which serves as the theoretical basis for assessing the quality of teaching and learning in art education. | en |
dc.subject.translated | art education | en |
dc.subject.translated | structural approach | en |
dc.subject.translated | symbolization | en |
dc.subject.translated | expression | en |
dc.subject.translated | cultural field | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43927241 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KVK) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Image051119075613.pdf | 18,96 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/36569
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.