Články / Articles (KVK) Collection home page

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 5 of 5
Uhl Skřivanová, Věra , Plíhalová, Monika
Všeobecně vzdělávací potenciál výtvarných činností v mateřské škole

What is the difference between the concept of art education in terms of handicrafts and the concept of creative art education? Creative art education supports the possibility of the child's self-expression and imagination, thus providing opportunities for the kindergarten to integrate ot...

Slavík, Jan
Ještě jednou o stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově : odezva na diskusní příspěvek J. Vančáta O stukturním přístupu k umění a k výtvarné výchově

The article focuses on the conceptual issues of art education. Characterizes the specific educational content in art education in the so-called structural approach. Based on the analysis of Goodman theory of symbolization and Croceho theory of expression explains the relationship between an&...

Plíhalová, Monika
Humor při výtvarných činnostech v mateřských školách

The empirical study is devoted to the topic of humour in art activities of pre-school education. The study is based on Koller's general definition of humour (1988), the theoretical approaches to humour in the early years (Langmeier, Krejčířová, 2006; Matějček, 2015; Loizou 2005)...

Kohout, Jiří , Mollerová, Marie , Masopust, Pavel , Feřt, Lukáš , Slavík, Jan
Kritická místa kurikula na základní škole pohledem mezinárodního šetření TIMSS a českých učitelů – poznatky z fyziky

The aim of this study is to determine which tasks belonging to cognitive domain Physics in TIMSS carried out in 1995, 1999 and 2007 are problematical in terms of low results of Czech students in comparison with international average, to estimate the causes of these result...

Rodová, Veronika , Slavík, Jan
Živé obrazy jako metoda výuky dějepisu: analytické zobecnění poznatků z praxe

The authors explore the use of a drama method called live pictures in history lessons. They concentrate on a more general issue dealing with the constitution of a relationship between the pupil’s subjective experience and the discipline’s content through a teaching method. The pupi...

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 5 of 5