Název: Accelerating Ray Tracing with Origin Offsets
Autoři: Zoet, T.
Bikker, J.
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2020, vol. 28, no. 1-2, p. 1-8,
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2020/2020-J_WSCG-1-2.pdf
http://hdl.handle.net/11025/38419
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (on-line)
Klíčová slova: sledování paprsků;struktury zrychlení
Klíčová slova v dalším jazyce: ray tracing;acceleration structures
Abstrakt v dalším jazyce: A significant portion of rendering time in ray tracing consists of the traversal of an acceleration structure. While methods designed to reduce traversal cost often target the top of the tree, we instead propose a method that targets the lowest levels, by offsetting ray origins just before starting traversal. Our method moves ray origins out of nodes deep in the tree, avoiding the scattered memory access associated with these rarely visited nodes. We propose a precomputed set of hemispheres, placed on the surfaces, which is guaranteed not to contain any geometry, thus allowing rays starting inside a hemisphere to be moved to the hemispheres boundary. Our method is compatible with most acceleration structures and does not require access to the actual traversal implementation.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 28, Number 1-2 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
T. Zoet.pdfPlný text4,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38419

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.