Název: Badatelsky orientovaná výuka ve výuce přírodopisu a biologie pohledem učitelů z praxe a budoucích učitelů
Autoři: Rokos, Lukáš
Lišková, Jana
Citace zdrojového dokumentu: Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2020, č. 1, s. 18-25.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2020/Arnika_2020_1-3-Rokos-Liskova-web.pdf
http://hdl.handle.net/11025/39788
ISSN: 1804-8366
Klíčová slova: badatelsky orientované vyučování;úrovně bádání;badatelská úloha;učitel přírodopisu a biologie
Klíčová slova v dalším jazyce: research-oriented teaching;levels of research;research task;science teacher;biology teacher
Abstrakt: Prezentovaný příspěvek se věnuje tomu, jakým způsobem rozumí podstatě badatelsky orientovaného vyučování ve výuce přírodopisu učitelé z praxe a studenti učitelství. Data byla získána pomocí virtuálního prostředí Mentimeter během diskuzí s učiteli při projektových setkání a v rámci seminářů se studenty učitelství na pedagogické fakultě. Následně byly s náhodně vybranými učiteli a studenty provedeny polo-strukturované rozhovory za účelem rozvedení jejich odpovědí. Zjištěné výsledky se shodují s jinými výzkumy soustředícími se na porozumění podstatě badatelsky orientovaného vyučování ze strany učitelů či vysokoškolských studentů. Bylo zjištěno, že učitelé často označují volně dostupné badatelské úlohy za příliš obtížné pro jejich žáky, kteří nemají dostatečné zkušenosti s bádáním. To ukazuje na fakt, že si učitelé neuvědomují existenci různých úrovní bádání. Obě skupiny respondentů také v některých případech zcela přesně nechápou, co je hlavní podstatou badatelských úloh, jelikož za badatelsky orientované vyučování označují občas aktivity, které s tímto přístupem nemají nic společného.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2020)
Číslo 1 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2020_1-3-Rokos-Liskova-web.pdfPlný text215,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39788

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.