Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorLukšíková, Marcela
dc.contributor.editorHonzíková, Jarmila
dc.contributor.editorSimbartl, Petr
dc.date.accessioned2020-11-09T07:14:55Z
dc.date.available2020-11-09T07:14:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationHONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 26.10. 2020 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020, s. 13-14.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-09666
dc.identifier.urihttp://files.olympiadatechniky.cz/ot2020-abstracts.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/39942
dc.description.abstractHlavním úkolem bylo získat potřebné údaje a informace k provedení analýzy a ke komparaci historických technických časopisů. Seznámili jsme se s tím, co je vlastně periodikum, kdo může časopis vydávat na území České republiky a jakým zákonem je jeho vydávání chráněno. Z mnoha titulů časopisů, jež se zabývají technickými obory, jsme si vybrali tato historická periodika: ABC, Amatérské RADIO, Mladý TECHNIK, VĚDA A TECHNIKA MLÁDEŽI, Udělej-urob si sám. Ze současných technických časopisů byli vybráni tato periodika: ABC, Praktická elektronika, TECHNICKÝ TÝDENÍK, T+T TECHNIKA, VĚDA A TECHNIKA MLÁDEŽI, Udělej si sám. Vytvořili jsme k vybraným časopisům, jak k současným, tak i k historickým, stručnou analýzu. Po zhlédnutí a přečtení historických časopisů jsme vytvořili jejich rešerše. Zaznamenávali jsme vždy název časopisu, téma daného časopisu, distribuce časopisu, rok vydání, číslo časopisu, počet stránek v časopise, počet čísel vydaných za rok, cena časopisu, které nakladatelství časopis vydávalo, kde se časopis tiskl, redakční kolektiv a stručný obsah časopisu. Srovnáním a zkoumáním tvorby historických a současných časopisů, které přinesli jisté výsledky a cíle, jsme zpracovali do přehledných tabulek. Nahlédli jsme do elektronického sborníku „Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání“, kde se nachází kapitola s názvem „Vzdělávací oblasti“ a jehož součástí je podkapitola „Člověk a svět práce“, která je nasměrována k technickému vzdělávání mezi žáky základních škol. 14 Pokusili jsme se vyhledat různé mimoškolní aktivity, kterými lze u žáků popularizovat technické vzdělávání. Náhodně vybrané zajímavosti z časopisů jsme si zvolili tak, abychom je zařadili do patřičných tematických okruhů dle RVP. Shrneme-li všechny zaznamenané a použité poznámky, došli jsme k závěru, že časopisy s tématikou technika jsou bezprostředně na vysoké úrovni, a to jak v odbornosti textů, tak i v rozsahu a v kvalitě zpracování.cs
dc.format2 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjecthistorické technické časopisycs
dc.subjectsrovnání časopisůcs
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávánícs
dc.subjectČlověk a svět prácecs
dc.titleA look into the history of popularization magazines and an informal approach to technical fieldsen
dc.title.alternativePohled do historie časopisů zabývajících se popularizací a neformálním přístupem k technickým oborůmcs
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe main task was to obtain the necessary data and information to perform an analysis and to compare historical technical journals. We got acquainted with what a periodical is, who can publish a magazine in the Czech Republic and what law protects its publication. From many titles of magazines dealing with technical fields, we have chosen the following historical periodicals: ABC, Amatérské RADIO, Mladý TECHNIK, VĚDA A TECHNIKA MLÁDEŽI, Udělej-urob si sám. The following periodicals were selected from current technical journals: ABC, Praktická elektronika, TECHNICKÝ TÝDENÍK, T T TECHNIKA, VĚDA A TECHNIKA MLÁDEŽI, Udělej si sám. We have created a brief analysis of selected journals, both current and historical. After viewing and reading historical magazines, we created their searches. We always recorded the name of the journal, the topic of the journal, the distribution of the journal, the year of publication, the issue number, the number of pages in the journal, the number of issues published per year, the price of the journal published by the publishing house, where the magazine was printed and a brief summary of the magazine. By comparing and examining the work of historical and contemporary journals, which brought certain results and goals, we processed them into clear tables. We took a look at the electronic collection "Framework Educational Program for Basic Education", which contains a chapter entitled "Educational Areas" and which includes a subchapter "Man and the world of work", which is aimed at technical education among primary school students. We tried to find various extracurricular activities that can be used to popularize technical education among students. We chose randomly selected interesting facts from magazines so that we could include them in the appropriate thematic areas according to the FEP. We have come to the conclusion that journals on the subject are immediately at a high level.en
dc.subject.translatedhistorical technical journalsen
dc.subject.translatedcomparison of journalsen
dc.subject.translatedFramework educational program for basic educationen
dc.subject.translatedMan and the world of worken
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2020
Olympiáda techniky Plzeň 2020

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
luksikova.pdfPlný text975,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39942

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.