Název: Vývoj přeshraniční dopravy v česko-bavorském pohraničí
Další názvy: Development of border transport in the czech-bavarian borderlands
Autoři: Foltýn, Pavel
Vedoucí práce/školitel: Dokoupil Jaroslav, Doc. PaedDr. Ph.D.
Oponent: Kebza Martin, Mgr.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40077
Klíčová slova: přeshraniční doprava;česko-bavorské pohraničí;intenzita dopravy;dostupnost
Klíčová slova v dalším jazyce: border transport;czech-bavarian borderland;intensity of traffic;availability
Abstrakt: Bakalářská práce pojednává o vývoji přeshraniční dopravy v česko-bavorském pohraničí. Obsahuje hodnocení přeshraniční dopravy z hlediska intenzity silniční dopravy na silničních hraničních přechodech a z hlediska frekvenční a časové dostupnosti veřejné hromadné dopravy. První polovina práce obsahuje vymezení cílů, metodiku práce, rozbor literatury a charakteristiku česko-bavorských příhraničních regionů. V druhé polovině se práce zabývá samotným hodnocením přeshraniční dopravy. Intenzita přeshraniční silniční dopravy v roce 2016 je porovnána se stavem v roce 2010 na základě průměrné denní intenzity dopravy, podílů jednotlivých kategorií vozidel na intenzitě a nerovnoměrnosti intenzity dopravy pracovními a volnými dny. Hodnocení přeshraniční veřejné dopravy je zaměřeno především na spojení mezi třemi vybranými regionálními centry v Česku (Cheb, Domažlice a Klatovy) a jim odpovídajícími centry v Bavorsku (Marktredwitz, Cham, Regen). Spojení mezi těmito centry mapuje většinu přeshraniční veřejné dopravy. Podoba přeshraniční veřejné dopravy v roce 2019 je porovnána s podobou v roce 2010. V poslední části práce je na základě charakteristiky přeshraniční dopravy navržen projekt, který přispěje ke zlepšení přeshraniční dopravy a zkvalitnění života lidí žijících v pohraničí.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis deals with the development of border transport in the Czech-Bavarian borderland. It contains an evaluation of border traffic in terms of the intensity of road traffic at road border crossings and in terms of the frequency and time availability of public transport. The first half of the work contains the definition of objectives, methodology of the work, analysis of literature and characteristics of the Czech-Bavarian border regions. In its second half, the work deals with the evaluation of border transport. The intensity of border road traffic in 2016 is compared with the situation in 2010 on the basis of the average daily traffic intensity, the shares of individual vehicle categories in the intensity and uneven traffic intensity during working and free days. The evaluation of border public transport is mainly focused on the connection between three selected regional centres in the Czech Republic (Cheb, Domažlice and Klatovy) and corresponding centers in Bavaria (Marktredwitz, Cham, Regen). By the connections between these centers most of the border public transport is mapped. The form of border public transport in 2019 is compared with the form in 2010. In the last part of the work, based on the characteristics of border transport, a project is proposed that will contribute to improving border transport and quality of life for people living at the border.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KGE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Foltyn-Bakalarska prace.pdfPlný text práce2,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci Foltyn-1.pdfPosudek vedoucího práce44,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Foltyn_Pavel_o.pdfPosudek oponenta práce172,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
foltyn obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce100,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40077

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.